۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

کلیپ سلامت

فیلم | چند جایگزین قند و شکر برای دلپذیر تر کردن نوشیدنی های شما

شکر با طعم شیرین خود بسیاری از غذاها و نوشیدنی های ما را خوش طعم کرده و طرفداران بسیاری دارد. اما هر چقدر که این ماده غذایی باعث خوش طعم شدن خوراکی ها می شود بیشتر از آن نیز باعث ایجاد مشکلات در سلامتی ما می شود و بیماری های دیابت و چاقی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

چرا شکر برای بدن مضر است؟

شکر و قند دارای ترکیبات بسیار مضر و خطرناکی است به گونه ای که تقریبا هیچ ویژگی مثبتی برای سلامتی بدن ندارد اما ویژگی های منفی و مضر آن به مراتب بیشتر بوده و می توان در مورد آن فهرست طویلی ارائه کرد.

یکی از مضرات و نکات منفی شکر ایجاد اختلال در هورمون هایی که عامل سیری و گرسنگی در بدن هستند می باشد. همین عامل باعث می شود تا جذب کالری افزایش یابد و منجر به چاقی شود.

علاوه بر آن شکر سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش انسولین و ذخیره چربی می شود.

به باور محققان ارتباط بسیار مستقیمی بین شکر و اضافه وزن و برخی از بیماری ها وجود دارد. به عبارتی ساده تر کسانی که میزان مصرف شکر بالایی دارند در مقایسه با دیگر افراد بیشتر در معرض خطر چاقی و ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و سرطان هستند.

مصرف شکر باعث ترشح دوپامین در قسمت مرکزی مغز شده و باعث افزایش اشتها می شود.

جایگزین های طبیعی قند و شکر

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که چای و قهوه و نوشیدنی ها و سایر خوراکی ها را بدون افزودن چاشنی  شیرین نمی توانید میل کنید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید تا با جایگزین های طبیعی قند و شکر که دارای طعم شیرین و مطبوع هستند و در عین حال دارای کمترین خطر هستند آشنا شوید و با خیال راحت از نوشیدنی های مورد علاقه خود با طعم شیرین لذت ببرید.

برای قند و شکر جایگزین های فراوانی وجود دارد که ما در اینجا به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

فیلم | چند جایگزین قند و شکر برای دلپذیر تر کردن نوشیدنی های شما

فیلم | چند جایگزین قند و شکر برای دلپذیر تر کردن نوشیدنی های شما

۱.عسل طبیعی

عسل طبیعی با طعم بسیار شیرین و دلپذیرش دارای در صد بسیار ناچیزی از قند های مضر می باشد. زنبور عسل این حشره خارق العاده با استفاده از جمع آوری شهد گیاهان و در طی فرایندی در بدن خود شهدها را تبدیل به یک ماده بسیار شیرین و لذیذ می کند که دارای خواص بیشماری است. به طوری که می توان گفت عسل یک غذای کامل و یک داروی طبیعی و موثر می باشد.

عسل حاوی مواد معدنی و ویتامین ها و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها متشکل از اسید های فنولیک و فلانوئید ها می باشد. همین خاصیت آنتی اکسیدانی عسل باعث جلوگیری از بیماری هایی مانند دیابت و سرطان و.. می باشد.

عسل طبیعی حتی در مواردی که گزارش شده سبب درمان و بهبود بیماری های ناشی از مصرف قند و شکر شده است. اما توجه داشته باشید که هنگام تهیه عسل از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

میزان قند در هر صدگرم عسل ۸۰ گرم می باشد.

۲. کشمش

کشمش یک ماده غذایی کاملا طبیعی با طعم شیرین و لذیذ می باشد که خواص بی شماری دارد. کشمش باعث تقویت بنیه بدن شده و قند خون را تنظیم و سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

کشمش توسط مردم قدیم از قرن ها پیش به عنوان دومین شیرین کننده طبیعی بعد از عسل شناخته می شد.

کشمش نیز مانند عسل مشروط بر اینکه به طور طبیعی به دست آمده باشد جایگزین بسیار مناسبی برای شکر می باشد. کشمش را باید به طور طبیعی و در نور آفتاب و بدون استفاد از مواد شیمیایی و تیزاب کننده خشک کرد.

میزان قند موجود در هر ۱۰۰ گرم کشمش ۵۸ گرم می باشد. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط