صندوق ذخیره فرهنگیان به تعهدات خود عمل کرد / سودآوری و تولید ثروت برای اعضا

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: این میزان واریزی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵ درصد رشد داشته است.

صندوق ذخیره فرهنگیان به تعهدات خود عمل کرد / سودآوری و تولید ثروت برای اعضا

صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای عمل به تعهدات خود به اعضای محترم، اقدام به واریز سهم‌ الشرکه بازنشستگان در سریع‌ترین زمان ممکن و همچنین پرداخت سود سال مالی ۱۴۰۲  به حساب ایشان کرده است.

در همین راستا محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان  تاکید کرد: صندوق به تعهدات خود در قبال اعضا عمل کرده و طبق وعده و برنامه، سهم‌الشرکه بازنشستگان در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی به حساب آنها واریز شده است.

بازنشستگان سود سال مالی ۱۴۰۲ را نیز بعد از برگزاری مجمع دریافت می‌کنند

محسن احمدی در خصوص زمان واریز سود سال مالی ۱۴۰۲ به حساب بازنشستگان گفت: فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ علاوه بر دریافت سهم‌الشرکه، مشمول دریافت سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ خواهند بود که این مبالغ نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی صندوق به حساب این افراد واریز خواهد شد.

واریزی فرهنگیان بازنشسته در اسفند ماه انجام شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین از واریز ۳۵۸ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال به حساب بازنشستگان اسفند ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مبلغ به عنوان جدیدترین پرداخت صندوق به حساب ۱۶۸۵ نفر از فرهنگیان بازنشسته واریز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان، به گفته مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، سال گذشته همچنین بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال، سود سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ به حساب بازنشستگان واریز شد.

واریزی صندوق برای  ۷۶هزار نفر

وی اعلام کرد: در سال گذشته در مجموع ۷۶ هزار و ۴۵۹ نفر از فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در کمترین زمان و قبل از برقراری مستمری بازنشستگی، سهم الشرکه خود را از صندوق ذخیره دریافت کردند.

احمدی افزود: این تعداد شامل فرهنگیان بازنشسته، بازخریدی، فوتی و انصرافی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان از فروردین تا اسفند ۱۴۰۲ هستند.

رشد ۳۵درصدی واریزی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱

احمدی به رشد ۳۵ درصدی میزان واریزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با افزایش درصد پرداخت حق عضویت توسط فرهنگیان، منابع بیشتری در اختیار صندوق قرار می‌گیرد و با بهبود سودآوری ناشی از فعالیتهای اقتصادی شرکتهای تابعه صندوق، سهم الشرکه بیشتری به فرهنگیان عضو تعلق خواهد گرفت. 

بانک سرمایه در خدمت فرهنگیان

وی با بیان اینکه در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی انجام شده است، گفت: فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق برای اطلاع از واریز سهم‌الشرکه، به صورت حضوری یا اینترنتی موجودی حساب خود در بانک سرمایه را بررسی کنند.

نمایندگی‌های صندوق آماده ارائه خدمات عضویت

احمدی با اشاره به آمادگی کامل دفاتر نمایندگی صندوق در سراسر کشور و ادارات تعاون آموزش و پرورش استانها درخصوص ارائه خدمات عضویت به فرهنگیان افزود: فرهنگیان می‌توانند تا ۵ درصد حقوق و مزایای خود در صندوق مشارکت کنند و به همان میزان از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق در ادامه تصریح کرد: با توجه به فلسفه و/tags/پولجودی صندوق ذخیره فرهنگیان و انتظاراتی که معلمان عزیز از این نهاد اقتصادی دارند، کارکرد و رسالت صندوق سودآوری و تولید ثروت برای اعضاست بنابراین هلدینگ‌ها و شرکت‌های صندوق باید در سال مالی جدید سودآوری مناسب داشته باشند.

شرکت‌های زیان ده تعیین تکلیف می شوند

احمدی اظهار کرد: در این راستا در همان ابتدای ورود به صندوق اعلام کردیم که شرکت زیان‌ده را در مجموعه صندوق تحمل نخواهیم کرد و فرصت سه ماهه داده شده تا شرکت‌ها جهت برون‌رفت از زیان و رسیدن به سودآوری، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به برنامه‌هایی که شرکت‌ها اعلام کرده‌اند، انتظار داریم که در سال جدید در هیچکدام از زیرمجموعه‌های صندوق، شرکت زیان‌ده نداشته باشیم و شرکت‌ها موظف هستند از همه پتانسیل‌ها و ابزارها جهت رسیدن به سودآوری استفاده کنند.

شفافیت حداکثری و نظارت هوشمند

 احمدی یکی از سیاست‌ها و راهبردهای مهم صندوق را شفافیت، نظارت بر فعالیت‌ها و پاسخگویی برشمرد و گفت: با نظام‌مند کردن سیستم نظارت و یکپارچه‌سازی بخش‌های تابعه صندوق، سازوکار نظارت همه جانبه فراهم می‌شود و صندوق با همکاری مدیران پاکدست، مسئولیت‌پذیر و متخصص در مسیر تامین منافع فرهنگیان و ذی‌نفعان گام برمی‌دارد.

بورسی شدن شرکت‌ها با جدیت دنبال می شود

مدیرعامل صندوق بیان کرد: در سال جدید، بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و دنبال خواهد شد زیرا از این طریق ضمن تضمین شفافیت حداکثری، سودآوری و تولید ثروت شرکت‌ها نیز وضعیت بهتری خواهد داشت.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بازنشسته فرهنگی سال ۹۹

    این برکه های سهام کذایی که به اسم ارزش مالکانه بما دادید نتیجه اش چی بود؟

  • بابک

    تولید ثروت؟

  • رضا

    سرمایه ما بازنشستگان فرهنگی هنوز نزد صندوق ذخیره است فقط یه برگه سهام دادن چرا سود این سهام ما را نمی دهند

  • مهدی رمضانی

    غلط مفت هر چی که بود دزدیدن ، خیر اموالشان کالا به ما می دهند خیلی گران‌تر و بی کیفت از بازار است ، من شخصا امروز انصراف از صندوق را تحویل حسابداری منطقه دادم و همکاران را تشویق و دعوت انصراف از صندوق نامعلوم فرهنگیان می کنم

  • ناشناس

    سلام پول خودمان را به خودمان دادند هنوز سهم دولت پرداخت نشده است بهتر است صندوق ذخیره کلا منحل شود.

  • غلامرضا اصلانی

    سلام.بنده عضو صندوق درسال۱۳۷۴بودهرودرسال۱۳۹۴بازنشسته شدم وبا کدملی ۴۸۶۹----۱۵ بارها اعلام انصراف ودریافت حق و حقوق شرعی و قانونی خویش می‌باشم وتاحالا هیچ نتیجه‌ای نگرفته ام.مدیرمحترم لطفاً حساب بنده بررسی وبا ۷۰۰۵ سهم خواستار حقوق مالی خویش هستم .غلامرضا اصلانی فر.گلستان کلاله.

  • ناشناس

    صندوق باید استانی بشه. ما اصلا قبول نداریم که مرکز صندوق ذخیره تهران باشه. اگه استانی باشه ما هم میتونیم نظارت بهتری بر صندوق داشته باشیم. این صندوق میتونه به فرهنگیان شاغل وام بده اما نمیده این صندوق میتونست وام های کمک خرید ماشین. کمک خرید خانه به فرهنگیان شاغل وبازنشسته بدهد اما هیچ کاری نمیکنه چند بار هم غارتش کردن. باید استانی بشه. وگر نه منحل بشه بهتره

  • فرهنگی بازنشسته

    فرهنگی های خوزستان تا امروز حتی یک ریال هم از صندوق بازنشستگی دریافت نکردن به کجا باید مراجعه کنیم؟ این خبرها گل و بلبل را فقط میشنویم عمل هرگز

  • محمدرضا شریفی

    باسلام
    ازپول مابازنشستگان دهه های گذشته سهام شرکتهاراخریدندوتازمانیکه اون شرکتهاسوددهی دارندبایستی بمابازنشستگان ازاون سودهابپردازندچون خریدو پایه گذاری اونهاهَمَش بااندوخته های ماست.

  • نعلم

    آقای مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان شما شرعا بدهکار تمام معلمان و فرزندان بدبخت آنها هستی.
    شما به نفرین معلمان در پیشگاه خدا گرفتار خواهی شد.
    چرا پول معلم را بر می داری اما سود بهش پرداخت نمیکنی.
    با چه منطقی ادعا میکنی که شرکت ها سود دهی ندارند اگر راست می‌گویی پاداش های ۵۰۰میلیونی ماهانه به خودتان از کجا می‌آید
    سود سال مالی پارسال کجا رفت بیش تر از این حق معلمان مظلوم را غارت و چپاول نکنید.
    مطمئن باش حق مظلوم خوردن ندارد.
    در پایان از همکاران عزیزم خواهش میکنم نسبت به دریافت حق خود پیگیری جدی انجام دهند و گروهی در فضای مجازی به اسم اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل دهند تا بهتر بتوانند در این مورد همکاری کنند.

  • طاهره فلاح خورسند

    این خبرها که پول بحساب بازنشسته ها واریزشد ،برای من ودیگرهمکاران خبری نزست

  • میرامامی

    چرا به بازنشسته های سال‌های قبل نمی‌دهند آنها عضو صندوق بودن

  • محمد جواد رییس زاده

    درود ادم دله باشه بهتر ازاینکه خره باشه شما حق فرزندان ما رازیررو کردید سود تمام شرکت رااز ماسلب کردید ودزدیدید پاداش معلمان رانسبت به تورم ضایع کردید لعنت برشما

  • هاشمی

    سلام تکلیف اعضای دیگر عضو صندوق که مربوط به سال ۸۸ تا ۹۰ هستند چیست آیا از این صندوق سودی نمیبرند؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر