مدیریت بنگاه‌های اقتصادی کوثر به بنیاد مستضعفان واگذار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیریت بنگاه‌های اقتصادی کوثر به بنیاد مستضعفان واگذار و سهام غیرمدیریتی به ما داده می‌شود.

به گزارش صدای بورس،سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران سهامدار سازمان اقتصادی کوثر بود، پس از ارزشیابی دارایی های ما و طرف مقابل توسط یک داور قرار شد این بنگاه اقتصادی به بنیاد مستضعفان واگذار شود، در عوض ما سهام غیرمدیریتی سود ده به اندازه دارایی که واگذار کردیم، دریافت می کنیم، فرق آن این است که ما فقط سود سهام دریافت می کنیم و بنگاه داری نمی کنیم.

وی افزود: بخشی از ایثارگران توسط حضرت امام (ره) یا بعدا در مراتب مختلف هدایایی در قالب سهام داده شد که در بین ایثارگرانی که این هدیه را دریافت نکرده اند، دوگانگی ایجاد و مورد اعتراض واقع شده است، براساس توافق ضمنی با رئیس جمهور شاید بخشی از سهام به ایثارگرانی که بعد از انقلاب هدیه ای دریافت نکرده اند، داده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این پرسش که چه میزان سهام به ایثارگران تعلق می گیرد، گفت: میزان سهام به همسران شهدا و جانبازان براساس درصد جانبازی متفاوت است؛ براساس مصوبه هیات امنا جزئیات این موضوع بعد از تصویب اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا،قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مجموعه شاهد نیز سهامدار داشتند ما وکیل سهامداران بودیم، گفت: مدیریت مجموعه شاهد به خود خانواده ها واگذار می‌شود.

کد خبر 493693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =