کد خبر 248974
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

اجرای «پویش ملی سلامت 2» با هدفگذاری شناسایی سرطان‌ها/از مصرف غذاهای پرکالری پرهیز کنید

اجرای «پویش ملی سلامت 2» با هدفگذاری شناسایی سرطان‌ها/از مصرف غذاهای پرکالری پرهیز کنید

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش ملی سلامت 2 با هدفگذاری سرطان‌ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: دبیرخانه بیماری‌های غیرواگیر امسال در وزارت بهداشت راه‌اندازی می‌شود. پس از اجرای موفق «پویش ملی سلامت» و شناسایی 10 میلیون بیمار جدید غیرواگیر که دارای بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت بودند، راه اندازی این دبیرخانه برای پیگیری وضعیت بیماران انجام می‌شود. ضمن اینکه امسال برنامه غربالگری بیماری اس.ام.ای نیز در سطح کشور از هدف‌گذاری‌های معاونت بهداشت است.

وی با اشاره به این که تغذیه، ورزش همگانی، پرهیز از مصرف غذاهای پرکالری، کاهش مصرف نمک، قند و کاهش استرس در کنترل بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی که شایع ترین بیماری های کشور هستند بسیار موثر هستند، افزود: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در گسترش فرهنگ ورزش همگانی و تغذیه سالم بسیار موثر است و خبرنگاران باید فرهنگسازی کنند که مردم حداقل روزی چهار کیلومتر پیاده روی داشته باشند.

فرشیدی همچنین گفت: در حوزه عدم دسترسی به دخانیات باید قوانین اجرا و اخذ مالیات از تولیدکنندگان مواد دخانی، افزایش یابد. مالیات بر دخانیات در دنیا چهار برابر قیمت های عرضه دخانیات است ولی در ایران این عدد فقط 30 درصد نرخ این مواد است که باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha