کد خبر 248981
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

فروش غیر مجازی دارو در فضای مجازی

فروش غیر مجازی دارو در فضای مجازی

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران از فروش داروی غیر مجاز در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهمن صبور نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در خصوص فروش اینترنتی دارو در فضای مجازی گفت: داروخانه و داروساز به عیچ عنوان مخالف ورود فناوری در این حوزه نیستیم اما معتقدیم که فروش اینترنتی دارو یا این شرایط درست نیست. برای فروش اینترنتی دارو از نظر صاحب نظران و کارشناسان این حوزه استفاده نشده است.

وی ادامه داد: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود و برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم. یکی از چالش‌های پیش‌رو برای فروش اینترنتی دارو، صیانت از اطلاعات بیماران خواهد بود.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: در طرح فروش اینترنتی دارو باید قیمت تمام شده و اصالت دارو مشخص شده باشد.

صبور با بیان اینکه اکنون در دورترین نقطه کشور و در نقاط مرزی داروخانه راه‌اندازی و عرضه دارو به بهترین شکل عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود دو سال، این طرح را به‌صورت زیر زمینی پیش برده‌اند. فروش داروهای غیر مجاز از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد.

در ادامه پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بر اساس قانون، وزارت بهداشت و ارتباطات مکلف شده تا دستورالعملی برای توزیع اینترنتی دارو تدوین کنند و این کمیسیون پیگیر موارد بر زمین مانده و این مصوبه هیات دولت است.

وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مسائلی مانند فروش داروهای غیر مجاز در سکوهای تایید شده، انجام نمی‌شود.

حمید قهوه‌چیان مدیر ارشد سیاستگذاری شرکت عرضه اینترنتی دارو گفت: افزایش تولید از طریق فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان موضوعی مهم است که سال ها این حوزه مفقود بوده است.

وی با اشاره به اینکه رفع تبعیض و رفع انحصار طلبی را در قانون آورده شده است، گفت: اطلاعات محرمانه بدون دستور مقام قضائی به فردی داده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha