هیولای بی‌شاخ‌و‌دم ۱۳٫۵ میلیاردی؛ مدل سفارشی شورولت سیلورادو رونمایی شد

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو از شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴
خودرو شورولت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن، هیولایی ۷۰۰ اسب‌بخاری با ظاهر خشن است.
تبلیغات

شرکت فاکس‌فکتوری از نسخه‌ی قدرتمند شورولت سیلورادو با نام «سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴» رونمایی کرد؛ این پیکاپ تیراژ محدود، در تلاش است نفس‌ فورد F-150 رپتور R و رم TRX را در سینه حبس کند.

نمای کناری شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ در حال آفرود در بیابان
Fox Factory

قلب‌تپنده‌ی این سیلورادوی خاص، موتور ۶٫۲ لیتری V8 است که به لطف سوپرشارژر ویپل، قدرتی ۷۰۰ اسب‌بخاری و گشتاوری ۸۶۷ نیوتون‌متری را از طریق گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته‌ی خود به آسفالت منتقل می‌کند.

استفاده از سیستم اگزوز بورلا تضمین صدای گوش‌نواز این هیولای بی‌شاخ‌ودم است.

گل‌سرسبد سیلورادوی فاکس‌فکتوری را باید سیستم تعلیق پیشرفته‌ی آن دانست. فنرهای تخت عقب با یک سیستم مولتی‌لینک مجهز به کویل‌اوور‌های Fox 3.2 و بازوهای آلومینیمی تعویض شده‌اند تا جابه‌جایی عمودی ۱۵٫۵ اینچی (۳۹٫۳ سانتی‌متری) برای قسمت عقب این وانت ممکن باشد.

نمای از جلو پایین شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ درحال آفرود روی صخره‌ها
Fox Factory

سیستم تعلیق جلو از کمک‌فنرهای Fox 3.2 در حالت جناغی دوبل با قابلیت حرکت زیاد استفاده می‌کند که موجب ۱۴٫۵ اینچ (۳۶٫۸ سانتی‌متر) حرکت عمودی می‌شود.

سیستم تعلیق جلوی شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴
سیستم تعلیق عقب شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴

سیستم تعلیق سیلورادوی ساخته‌ی فاکس‌فکتوری، سیستمی نیمه‌فعال با قابلیت کنترل الکترونیکی از داخل کابین است که به‌گفته‌ی این شرکت، از کنترل بهینه و پایداری خودرو در سناریوهای خارج‌ جاده‌ای با سرعت بالا اطمینان حاصل می‌کند.

شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ درحال آفرود در محیط بیابانی نمای جلو
Fox Factory

برای تطبیق با سیستم تعلیق ارتقاء‌یافته‌اش، سیلوررادو به یک محور Dana 60، ایرلاکر ARB در عقب و چرخ‌دنده‌های ۳٫۷۳ در دیفرانسیل لغزش محدود جلوییِ فابریکش مجهز شده است.

وانت جدید فاکس‌فکتوری روی چرخ‌های ۱۷ اینچی (۴۳٫۲ سانتی‌متری) Method سوار شده که با لاستیک‌های ۳۷ اینچی (۹۴ سانتی‌متری) BFG KO2 پوشیده شده و عرض آن نسبت به مدل استاندارد، ۶ اینچ (۱۵٫۲ سانتی‌متر) افزایش یافته است.

نمایی از عقب و کفی بار شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ با دو چرخ یدک
نمای عقب از شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ که در فضای بار بسته شده
گلگیر شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴
نمای سه‌چهارم از جلو شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ هوای تاریک
نمایی از بالای شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴ با دو چرخ یدک در فضای بار
چراغ‌های سپر شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴
دکمه‌های کنترلی در کابین شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴
نمایی از صندلی‌های شورلت سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن ۲۰۲۴

سیلورادو فاکس‌فکتوری ادیشن از لحاظ ظاهری و داخلی نیز دست‌خوش تغییرات قابل توجهی شده است. کاپوت، گلگیرهای جلوِ پهن و لبه‌های اتاق بار این خودرو از جنس فیبرکربن هستند.

سپرهای با ارتفاع زیاد، چراغ‌های اضافی و کابین ارتقاءیافته با تزئینات آلکانتارا و فیبرکربن، کلکسیون ویژگی‌های این سیلورادوی خاص را کامل می‌کنند.

فاکس‌فکتوری قصد دارد تنها ۵۰۰ دستگاه از سیلورادوی منحصر‌به‌فرد خود تولید کند و برای هر یک از آن‌ها، برچسب قیمتی ۲۱۰٬۰۰۰ دلاری را در نظر گرفته است. زمان دردسترس قرار گرفتن این هیولای مرتفع هنوز مشخص نیست؛ اما هم‌اکنون می‌توان آن را با پرداخت ۵٬۰۰۰ دلار رزرو کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات