دولت با تعطیلی روز شنبه مخالفت کرد؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به دلیل اختلافات زمانی شب و روز همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سرکار نمی روند و این موضوع خللی به کسب و کارهای جهانی وارد نمی کند.

دولت با تعطیلی روز شنبه مخالفت کرد؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به دلیل اختلافات زمانی شب و روز همه  کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سرکار نمی روند و این موضوع خللی به کسب و کارهای جهانی وارد نمی کند.

به گزارش عرشه آنلاین، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با همشهری درباره تعطیلی دور روزه در کشور اظهار داشت: دولت سیزدهم در لایحه ای به مجلس پیشنهاد داد تا دو روز در هفته به طور کامل تعطیل اعلام شود. چرا که برای مثال هم اکنون در تهران پنجشنبه ها تعطیل است اما در شهرستان ها این گونه نیست. همین طور برخی وزارت خانه ها مثل بهداشت و آموزش پرورش بخش های آموزشی شان در پنجشنبه ها تعطیل هستند اما وزارت خانه ها و بخش های دیگر اینگونه نیست. لذا نیاز است تا یکنواختی در بحث تعطیلات در کشور بوجود آید. یکی از روزهای تعطیل که جمعه ها است. اما در مورد روز تعطیل دیگر دولت پیشنهاد داد خوش یک روز را مشخص کند. اما مجلس اعلام کرد که روز دوم را خودشان میخواهند مشخص کنند.

وی ادامه داد: ابتدا در کمیسیون اجتماعی مجلس روز شنبه برای تعطیلی پیشنهاد میشد اما در نهایت به این جمع بندی رسیدند که پنجشنبه ها به طور کامل تعطیل شود. چرا که هم مطابق عرف کشور ماست و هم اکنون نیز عملا پنجشنبه ها نیمه تعطیل است و از سوی دیگر روز شنبه یک روز جدی کاری برای مردمان ایران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره این موضوع که تعطیلی پنجشنبه در کشور با کشورهای دیگر همخوانی ندارد اظهار داشت: هم اکنون عصر ارتباطات است و برای ارتباط با بازار دیگر کشورها حتما نیاز نیست مردم به ادارات و سازمان ها مراجعه کنند. بلکه در هرجایی و در هر زمانی میتوان با دیگر کشورها ارتباط برقرار کرد. نکته بعدی نیز این است که اجباری بر تعطیلی همه ادارات و سازمان ها در پنجشنبه نیست. بلکه ادارات و سازمان های خصوصی که فکر میکنند نیاز است میتوانند در روزهای تعطیل نیز سرکار بروند. هم اکنون نیز در وزارت خارجه ایران بعضی از کارمندان در روزهای جمعه نیز سرکار می‌آیند. بنابراین تعطیلی پنجشنبه ها برای مردمان عادی در بازارها و مشاغل آزاد خیلی محدودیتی ایجاد نخواهد کرد.

حسینی در پایان تاکید کرد : درحال حاضر به دلیل اختلافات زمانی شب و روز همه کشورهای جهان در یک ساعت مشخص سرکار نمیروند و مشاهده می کنیم این موضوع خللی به کسب و کارهای جهانی وارد نمی کند. در نهایت باید گفت دولت در تعیین روز تعطیل تابع تصمیم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

بر اساس مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، لایحه افزایش تعطیلات پایان هفته به دو روز که از جانب دولت به مجلس تقدیم شده بود، تصویب شد. در لایحه اولیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با تعطیلی روز شنبه اعلام کردند. اما این تعطیلی با مخالفت دولت رئیسی روبرو شد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134328

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر