واکنش پاکستان به تحریم شرکت‌های وابسته به برنامه‌ موشکی

واکنش پاکستان به تحریم شرکت‌های وابسته به برنامه‌ موشکی

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بیانیه‌ای نسبت به تحریم چهار شرکت خارجی مرتبط به برنامه موشکی پاکستان واکنش نشان داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به تحریم 4 شرکت خارجی مرتبط به برنامه موشکی این کشور گفت: چنین فهرست‌بندی‌هایی از نهادهای تجاری در گذشته نیز به اتهام ارتباط با برنامه موشک‌های بالستیک پاکستان صورت گرفته بود، بدون اینکه هیچ مدرکی درباره آن ارائه شده باشد.

وی با اظهار اینکه تصمیم اخیر واشنگتن بر گرفته از یک سوءظن است، بر ضرورت مذاکره دراین‌باره تأکید کرد.

بلوچ افزود: پاکستان استفاده سیاسی از کنترل صادرات را رد می‌کند. این یک واقعیت است که همان حوزه‌های قضایی که مدعی اعمال کنترل‌های شدید منع اشاعه سلاح هستند، از الزامات مجوز برای فناوری‌های پیشرفته نظامی برخی از کشورها چشم‌پوشی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با تأکید بر ضرورت خودداری از اعمال خودسرانه کنترل‌های صادراتی، بر لزوم گفتگو برای جلوگیری از تحریم‌های نادرست در زمینه فناوری تأکید کرد.

بیانیه افزود: همان حوزه‌های قضایی که مدعی پایبندی دقیق به کنترل‌های منع گسترش هستند، از الزامات صدور مجوز برای فناوری‌های پیشرفته نظامی برای برخی کشورها چشم‌پوشی کرده‌اند.

بلوچ ادامه داد: چنین رویکردهای تبعیض‌آمیز و استانداردهای دوگانه‌ای، اعتبار رژیم های منع گسترش و همچنین اهداف صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی را از طریق تشدید عدم تقارن نظامی تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/.

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان