نتایج امیدوارکننده بنچمارک پردازنده Snapdragon X Plus

Snapdragon X Plus

طبق نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 6، به‌نظر می‌رسد پردازنده Snapdragon X Plus از پردازنده ۱۰ هسته‌ای بهره می‌برد که مشخصات آن روی کاغذ امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

به‌گزارش تک‌ناک، Snapdragon X Plus نسخه ضعیف‌تر Snapdragon X Elite به‌حساب می‌آید که برای لپ‌تاپ‌های میان‌رده در نظر گرفته شده است. طبق نتایج افشا‌شده از بنچمارک گیک‌بنچ 6، پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس از پردازنده ۱۰ هسته‌ای بهره می‌برد که ۲ هسته کمتر از اسنپدراگون ایکس الایت دارد.

wccftech می‌نویسد که نتایج بخش یادگیری ماشین (ML) این بنچمارک را کاربری با نام faridofanani96 در شبکه اجتماعی X منتشر کرده است که برای Snapdragon X Plus متفاوت است. ناگفته نماند که در هر دو حالت این پردازنده در حالت متعادل (Balanced) مصرف انرژی قرار داشته و از پردازنده ۱۰ هسته‌ای تشکیل شده است. ۶ هسته از این مجموعه پرمصرف و ۴ هسته دیگر کم‌مصرف هستند. این در حالی است که اسنپدراگون ایکس الایت از پردازنده ۱۲ هسته‌ای با ۸ هسته پرمصرف برخوردار است.

کسب دو امتیاز متفاوت برای پردازنده‌ای با مشخصات ظاهراً یکسان، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. پیش‌تر گزارش شده بود که کوالکام در حال آماده‌سازی دو نسخه از Snapdragon X Plus است و احتمالاً همین موضوع دلیل این نتایج متفاوت باشد. با وجود پردازنده ۱۰ هسته‌ای، عملکرد آن در اجرای برنامه‌های چندرشته‌ای اندکی ضعیف‌تر از اسنپدراگون ایکس الایت خواهد بود؛ اما این اختلاف با‌توجه‌به تنها ۲ هسته کمتر، چندان مهم نخواهد بود.

احتمالاً تفاوت‌های دیگری مانند قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و مودم‌های یکپارچه 5G با چیپ متفاوت نیز وجود داشته باشد. کوالکام قرار است ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الایت و Snapdragon X Plus را رسماً رونمایی کند. در آن زمان، تمامی وجوه تمایز این دو تراشه به‌طور کامل مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.