در آزمایشگاه مخفی دوربین گوگل چه می گذرد؟

گوگل آزمایشگاهی مخفی دارد که دوربین گوشی‌های سری پیکسل خود را در شرایط مختلف آزمایش می‌کند تا بهترین کیفیت را موقع ثبت عکس و ضبط فیلم به‌نمایش بگذارند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوشی‌های گوگل پیکسل به‌خاطر قابلیت‌های دوربینشان شناخته‌شده‌اند. نگاهی به رده‌بندی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند DxOMark نشان می‌دهد که گوشی‌های پیکسل این شرکت به‌راحتی در بین دستگاه‌های برتر قرار می‌گیرند. گوگل چه کاری انجام می‌دهد که گوشی‌هایش چنین عملکرد خیره‌کننده‌ای در‌زمینه دوربین ارائه می‌دهند؟

به‌ادعای وب‌سایت CNET، گوگل آزمایشگاهی مخفی دارد که به‌طور خاص به آزمایش عملکرد دوربین گوشی‌های پیکسل گوگل اختصاص داده شده است. از‌آنجا‌که CNET به‌تازگی مجوز دسترسی به این آزمایشگاه را به‌دست آورده است، دیگر آزمایشگاهی مخفی محسوب نمی‌شود.

آزمایشگاه مخفی گوگل برای آزمایش دوربین‌های گوشی‌های پیکسل گوگل به اتاق نشیمن و آشپزخانه و بسیاری دیگر از صحنه‌های واقعی مجهز است. همان‌طور‌که CNET کشف کرده است، آزمایشگاه دوربین گوگل پیکسل آزمایش‌ها را با تجهیزات عمومی انجام نمی‌دهد و در‌عوض، فضایی است که برای تقلید سناریوهای دنیای واقعی ساخته شده است. این صحنه‌ها مکان‌هایی هستند که واقعاً در آن‌ها عکس می‌گیرید. نکته جالب‌تر اینکه آزمایشگاه مذکور شرایط نور قابل‌تنظیم دارد.

این کار باعث می‌شود تا بتوان شرایط مختلف را از نور اواخر عصر تا نور طلوع خورشید بازسازی کرد. چنین ترکیبی از صحنه‌ها به گوگل اجازه می‌دهد تا عملکرد دوربین گوشی‌های پیکسل گوگل را به‌درستی ارزیابی کند.

یکی از کارهایی که گوگل در این آزمایشگاه مخفی انجام می‌دهد، بهبود ویدئو در نور کم است. همان‌طور‌که می‌دانید، گوشی‌های گوگل پیکسل از قابلیتی به نام Night Sight Video بهره‌مندند. هدف اصلی این قابلیت بهبود کیفیت ویدئو در شرایط نور کم است. این آزمایشگاه به کارشناسان گوگل اجازه می‌دهد تا ویژگی مذکور را در سناریوهای مختلف، مانند شام رمانتیک با نور شمع آزمایش کنند.

آزمایش دیگری که گوگل در آزمایشگاه مخفی خود روی گوشی‌های پیکسل انجام می‌دهد‌، بررسی فوکوس خودکار این گوشی‌ها است. این آزمایشگاه به تجهیزاتی برای آزمایش عملکرد فوکوس خودکار مجهز است؛ ازجمله نحوه فوکوس دوربین روی سوژه‌های متحرک. قابلیت بعدی نگاشت تُن است که تکنیکی برای فشرده‌سازی محدوده دینامیکی فراوان هر صحنه است. این فرمتی ارائه می‌دهد که گوشی‌ها می‌توانند آن را روی صفحه نشان دهند.

همچنین، این آزمایشگاه به گوگل اجازه می‌دهد تا میزان توانایی دوربین در ثبت جزئیات در سایه‌ها و هایلایت‌ها را آزمایش کند. علاوه‌بر‌این، گوشی‌های پیکسل گوگل در آزمایشگاه این شرکت آزمایش‌های صدا را پشت‌سر می‌گذارند. گوگل از تقویت گفتار مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای بهبود وضوح ضبط صدا استفاده می‌کند.

گوگل چگونگی ثبت رنگ‌ها در شرایط نوری مختلف با دوربین گوشی پیکسل را نیز می‌سنجد. اهالی مانتین‌ویو حتی صحنه‌ای را با افرادی که در حال بازی هستند، ترتیب می‌دهند تا ببینند دوربین چگونه نورهای مخلوط را مدیریت می‌کند.

این شرکت سخت‌افزار گوشی‌های گوگل پیکسل را نیز بررسی می‌کند. متخصصان گوگل از گریس مخصوصی برای اطمینان از حرکت روان تمام قطعات کوچک دوربین استفاده می‌کنند. این گریس گاهی اوقات می‌تواند در یک نقطه جمع شود؛ به‌خصوص اگر گوشی خود را برای مدت طولانی به‌صورت افقی نگه دارید. این مسئله ممکن است باعث شود تا دوربین در ابتدا فوکوس عجیبی داشته باشد؛ بنابراین، گوگل آن‌ها را برای این سناریو آزمایش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.