سیستم عامل Meta Horizon OS در اختیار رقبا قرار می گیرد

Meta Horizon OS

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که متا قصد دارد سیستم‌عامل هدست متا کوئست موسوم به Meta Horizon OS را دراختیار رقبای خود قرار دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت مادر فیسبوک، متا پلتفرمز، در تلاش برای ارتقای جایگاه خود در صنایع نوظهور واقعیت افزوده و مجازی، سیستم‌عامل هدست متا کوئست خود را دراختیار دیگر سازندگان این نوع محصولات قرار می‌دهد. سیستم‌عامل یادشده که «Meta Horizon OS» نامیده می‌شود، به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به فناوری‌هایی مانند ردیابی چشم، چهره، دست و بدن و عبور با وضوح چشمگیر را می‌دهد.

مارک زاکربرگ، مدیر‌عامل متا، می‌گوید که این اقدام به‌معنای آن است که سایر شرکت‌های فناوری می‌توانند با استفاده از سیستم‌عامل متا، هدست‌های خود را بسازند. به‌نقل از بلومبرگ، ایسوس و لنوو و مایکروسافت اولین شرکت‌هایی هستند که تأیید کرده‌اند دستگاه‌های جدیدی توسعه خواهند داد که Meta Horizon OS را اجرا می‌کنند.

مهم‌ترین نکته این است که مایکروسافت با متا برای ساخت نسخه محدود Meta Quest با الهام‌ از Xbox همکاری می‌کند. درمقابل، ایسوس و لنوو نیز در حال ساخت هدست‌هایی هستند که برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. ایسوس در حال تولید هدستی مخصوص بازی است؛ در‌حالی‌که لنوو می‌خواهد در ساخت دستگاهش روی بهره‌وری و یادگیری و سرگرمی تمرکز کند.

متا می‌گوید که همه هدست‌های آینده می‌توانند از‌طریق همان برنامه Meta Quest در iOS و اندروید متصل شوند. علاوه‌بر‌این، فروشگاه Meta Quest که متا آن را به فروشگاه Meta Horizon تغییر نام داد، دراختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار دارد و به آنان اجازه می‌دهد تا از چهارچوب‌ها و ابزارهای متا برای ایجاد تجربیات جدید واقعیت ترکیبی استفاده کنند.

متا دیر زمانی است که آرزو دارد دستگاه‌ها و سیستم‌عامل خود را بسازد تا وابستگی‌اش به رقبا را کاهش دهد. درباره برنامه‌های تلفن‌همراه مانند فیسبوک و اینستاگرام، متا به سازندگان سیستم‌عامل موبایل مانند اپل و آلفابت گوگل وابسته است.

در سال‌های اخیر، متا به‌طور خاص با اپل مشکل داشته و از این موضوع شکایت کرده است که تصمیمات سازنده آیفون درباره حریم خصوصی و هزینه‌های درون‌برنامه‌ای برای برنامه‌های iOS به کسب‌و‌کار متا آسیب رسانده است. درمقابل، زاکربرگ قصد دارد با موج بعدی دستگاه‌ها، ازجمله هدست‌های AR و VR، از این وضعیت جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.