تسهیلات ۱۵ همتی برای اشتغال روستایی

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۸۴۸۳۱
تسهیلات ۱۵ همتی برای اشتغال روستایی
سرپرست اداره كل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری از ارائه ۱۵همت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد كه امسال در اختیار فعالان در روستاها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی فلاحی با بیان این كه در سال ۱۴۰۲ شاهد جا به جایی آمار روستایی بودیم، از رونق اشتغال و اقتصاد خبر داد و گفت: فضای روستا‌ها از كسب و كارهای مرسوم و سنتی رنگ و تنوع یافته است.

این كسب و كارها در حوزه صنایع خلاق و صنایع دستی رشد كرده و كسب و كارها از تركیب چند رشته هنری و صنعتی خلق شده است.

سرپرست اداره كل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری با بیان این كه در سال گذشته حدود ۴۳۶ هزار نفر اشتغال در محیط‌های روستایی ثبت شده است، اظهار كرد: این آمار شامل فرصت شغلی جدید و این آمار بر اساس اطلاعات وزارت كار می‌باشد كه در دستگاه‌های مختلف ثبت شده است.

فلاحی ادامه داد: در مجموع هماهنگی و هم افزایی باید در روستاها اتفاق افتد و خودمان هم برنامه‌هایی را در دستور كار داریم.

وی با اشاره به رویداد ملی مدار گفت: كسب و كارهای فناورانه باید مورد حمایت قرار گیرند و رونق پیدا كنند كه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور هماهنگ هستیم.

سرپرست اداره كل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری با اشاره به وجوه و اهداف مختلف پروژه مدار گفت: این رویداد دارای سه ركن بانك مركزی، معاونت توسعه روستایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

فلاحی با بیان این كه بانك مركزی در قالب این رویداد حمایت تسهیلاتی دارد، خاطرنشان كرد: امسال حدودا ۱۵همت تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده كه ان شاالله توزیع خواهد شد.

وی درباره ارائه تسهیلات گفت: در بحث كسب و كار صرفا موضوع مالی را نباید در نظر گرفت؛ ما در شورای عالی جهاد و معاونت، خدمات مختلفی از جمله مسائل حقوقی، فرهنگی، رسانه‌ای و... را در كنار تسهیلات در نظر داریم و لذا ابعاد مختلفی كمك می‌كند تا یك كسب و كار شكل گیرد.

سرپرست اداره كل اشتغال و سرمایه‌گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری با بیان این كه در اسرع وقت گزارش‌های نظارتی را اعلام خواهیم كرد، افزود: تسهیلات اشتغال پایدار به دستور رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شده بود و مابقی آن حدود ۱۵ همت امسال ارائه می‌شود.

فلاح به رادیو گفت‌وگو گفت: روستاییان با مراجعه به بانك‌ها این تسهیلات را دریافت كرده و در ابتدا از منابع دیگر پرداخت می‌كنند و ان شاالله در یكی دو ماه آینده روند این ارائه تند تر خواهد شد.

دفاتر ما در استانداری‌ها پاسخگوی دوستان در فضای روستایی هستند و عزیزانی كه در حوزه كسب وكار روستایی ایده و برنامه دارند، به دفاتر ما مراجعه كنند.

وی افزود: امسال روستا آباد را در دستور كار داریم كه برنامه‌ای مفصل برای تجاری سازی محصولات روستایی و عشایری می‌باشد و رویداد مدار هم كسب و كار‌های دانش بنیان را پوشش می‌دهد.

همچنین الگوی بهار خدمات پشتیبان را برای زنجیره ارزش سازماندهی می‌كند؛ از این رو كسب وكار‌های روستایی به پشتیبان‌هایی نیاز دارند كه به كار آفرینان محلی واگذار می‌شود.

سرپرست اداره كل اشتغال و سرمایه گذاری معاونت روستایی ریاست جمهوری به رادیو گفت‌وگو گفت: در یك ماه پیش رو اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری و رسانه‌ها صورت می‌گیرد و همه این اتفاقات با هماهنگی تشكل‌های مردمی و دستگاه‌های مربوطه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز