۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

کلیپ | حقایقی راجب بالا رفتن سن

افزایش سن با تغییرات فراوانی در همه‌ی عرصه‌های زندگی، از جسمی گرفته تا ذهنی، اجتماعی، عاطفی و جنسی همراه است. ممکن است بعضی از این تغییرات را مثبت و بعضی از آن‌ها را منفی بدانید.

آسیب پذیری بالا در برابر کلاهبرداری های جعل هویت دولت درافراد مسن!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با بالا رفتن سن، موهای شما می‌ریزد، دندان‌هایتان خراب می‌شوند، انرژی شما کم می‌شود، بی‌حوصله و گوشه‌گیرتر می‌شوید و دیگر حوصله سر و صدا و شلوغی را ندارید. این تصویری است که از بالا رفتن سن در ذهن اکثر مردم نقش می‌بندد، اما واقعیت چیز دیگری است، شاید با بالا رفتن سن برخی از این نشانه‌ها را مشاهده کنید، اما این همه ماجرا نیست. بالا رفتن سن نکات مثبی هم دارد که اکثر ما از آن‌ها بی‌خبریم یا به آن‌ها توجه نمی‌کنیم، به عنوان مثال در سن ۶۰ سالگی احساس خوشبختی از زندگی به اندازه یک کودک ۶ ساله بالا می‌رود. در این ویدیو به نکات مثبت و منفی که بالا رفتن سن در روح و جسم انسان ایجاد می‌کند پرداخت می‌شود.

تغییرات مرتبط با افزایش سن

اگر می‌خواهید دوران پیری سالم‌تری داشته باشید، اولین قدم این است که از تغییرات جسمی و روحی زیر مرتبط با افزایش سن آگاه شوید.

استخوان‌ها

با افزایش سن به‌تدریج تراکم استخوان‌ها کم می‌شود و به همین دلیل نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شوند که گاهی اوقات این موضوع به پوکی استخوان منجر می‌شود. اگرچه پوکی استخوان در زنان شایع‌تر است، اما می‌تواند مردان را هم درگیر کند. غالبا شکستگی استخوان اولین علامت پوکی استخوان است.

قلب

در دوران سالمندی شریان‌های بزرگ سفت‌تر می‌شوند که این وضعیت باعث افزایش فشار خون می‌شود. همچنین ممکن است رسوبات چربی در عروق تجمع پیدا کنند و با سخت و باریک کردن شریان‌ها جریان خون قلب را کاهش دهند. وقوع این مشکل در شریان‌های منتهی به قلب «بیماری عروق کرونر» نامیده می‌شود و احتمال حمله‌ی قلبی را افزایش می‌دهد.

دستگاه‌ی گوارش

با بالا رفتن سن دستگاه‌ی گوارش کندتر می‌شود و مثل دوران جوانی منقبض نمی‌شود. این تغییر می‌تواند به بروز یبوست، معده درد و حالت تهوع منجر شود. بسیاری از داروها هم در ایجاد یبوست نقش دارند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از یک رژیم غذایی پرفیبر استفاده کنید، مایعات کافی بنوشید، تا حد امکان فعالیت بدنی انجام دهید و استرس خود را کنترل کنید. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط