۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

ببینید | اشتباهاتب رایج که موقع پوشیدن کتانی انجام میدهیم

در این مقاله قرار است در مورد اشتباهات رایجی که اغلب افراد هنگام خرید کفش یا هنگام پوشیدن کفش و مناسب‌سازی آن با لباس‌های دیگر انجام می‌دهند صحبت کنیم تا مانع از آسیب دیدن های احتمالی شما شویم. بعد از مطالعه این مقاله و شناسایی تعداد زیاد...

ببینید | اشتباهاتب رایج که موقع پوشیدن کتانی انجام میدهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کفش‌های کتانی در دوران اوج خود به سر می‌برند و تقریباً همه مردم در هر سنی آن‌ها را می‌پوشند. کفش‌های کتانی گزینه‌های بسیار راحتی هستند، تا جایی که پس از پوشیدن آن‌ها برای مدتی، کاملاً به راحتی و زیبایی آن‌ها عادت می‌کنید و دیگر نمی‌توانید کفش‌های رسمی را تحمل کنید. اما مشکل اینجاست که بعد از این همه سال که کفش‌های کتانی وارد بازار شده‌اند و جای خود را در کمد لباس مردم به خوبی پیدا کرده‌اند، هنوز هم کسانی هستند که این کفش‌ها را درست نمی‌پوشند. در این ویدیو به ۷ اشتباه شایع در پوشیدن کفش‌های کتانی می‌پردازیم که از گذشته تا با امروز همچنان تکرار می‌شوند.

 

اشتباهات رایجی که به پاهای شما یا به ظاهرتان آسیب می‌رساند

  • کفش مد نظر زیباست، پس همین را میخرم!

تعداد زیادی از افراد هستند که با در نظر گفتن همین پارامتر زیبایی ظاهری به تنهایی تصمیم به خرید گرفتند و بعد از اندک زمانی پشیمانی سراغ آن‌ها آمده است. درست است که زیبایی ظاهری کفش عامل مهمی در انتخاب کفش است اما نباید به عنوان اولویت اول قرار بگیرد. حواستان باشد حتما راحتی را در اولویت اول نسبت به زیبایی کفش قرار بدهید. کفش را بپوشید و ببینید راحت است یا خیر؟

 

  • اگر ظاهر کفشی شبیه به کفش چرم بود پس حتما جنس آن کفش، چرم اصل (چرم طبیعی)است!

خیر اینطور نیست. امروزه با پیشرفت صنایع تولیدی چرم، تولیدکنندگان می‌توانند چرم‌های مصنوعی را به لحاظ ظاهری خیلی شبیه به کفش‌های چرم طبیعی تولید کنند. در مورد تفاوت‌های کفش چرم طبیعی و مصنوعی سخن فراوان است اما به همین مورد می‌توان بسنده کرد که کفش چرم طبیعی ماندگاری بسیار بالاتر و سازگاری بسیار بیشتری با پای انسان دارد تا چرم مصنوعی، لذا وقتی که به امید چرم طبیعی یک کفش چرم مصنوعی می‌خرید امکان آسیب دیدن پاها ( تاول، التهاب، قارچ و…) و امکان اینکه بسیار زودتر از موعد انتظارتان کفش‌تان خراب شود بالاست و این موارد می‌تواند آسیب‌های غیره منتظره‌ای را به شما وارد کند.

  • اگر درهنگام خرید کفش‌پاهیتان تحت فشار است، عیبی ندارد؛ جا باز می‌کند!!

اولا خود این جمله که “کفش بعد از مدتی جا باز می‌کند” در شرایط محدودی درست است اما اکثر اوقات اشتباه است. در اکثر جنس‌ کفش‌ها سایز کفش تغییرپذیر نبوده و در نتیجه کفش‌ها بزرگتر نمی‌شوند. اما زمانی که جنس کفش ازجنس چرم طبیعی باشد این تغییر سایز به مقدار محدودی و تحت شرایط خاصی امکان‌پذیر است، آن هم به این دلیل است که چرم طبیعی در واقع خود مشتق شده از پوست موجودات زنده بود و به مقدار محدود خاصیت ارتجاعی دارد. اما حتی در مورد کفش‌های چرم طبیعی هم نباید جمله بالا را درست دانست و از آن تبعیت و پیروی کرد. چرا؟
زیرا ساختار پا هم به طور محدودی مانند کفش چرم طبیعی قابلیت تغییر شکل دارد و اگر قرار باشد برای مدتی تحت فشار باشد تا کفش جا باز کند، ممکن است خود پا تغییر شکل دهد و به شکل کفش در بیاید. لذا باید سراغ کفشی بروید که از همان ابتدا مناسب پاهای شما بوده و فشار خاصی را بر روی پای شما وارد نکند. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط