کد خبر 249420
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

اعلام برگزیدگان جشنواره طنز و رسانه هفته دیگر

اعلام برگزیدگان جشنواره طنز و رسانه هفته دیگر

جشنواره طنز و رسانه (طنز پهلو) که هشتمین دوره را می‌گذارند، هفته آینده برترین‌های خود را خواهد شناخت؛ رویدادی که عنوان شده با افزایش دوبرابری آثار در این دوره همراه بوده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ تا سال ۱۴۰۱ جشنواره طنز و رسانه طی ۶ دوره به صورت استانی در شهر فومن در استان گیلان برگزار شده بود و امسال (۱۴۰۳) برای دومین بار است که در سطح ملی برگزار می‌شود.

قرار است اختتامیه دوره هشتم روز ۱۱ اردیبهشت در شهر فومن برگزار شود.

هادی کافی دبیر اجرایی جشنواره‌های رسانه‌ای کشور پیشتر اعلام کرده است: بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره طنز و رسانه از سراسر کشور و استان‌های مختلف ارسال شده که میزان استقبال از این نظر ارسال آثار نسبت به دور هفتم افزایش دو برابری دارد.

ضمن اینکه از ویژگی‌های این دوره از برگزاری جشنواره طنزپهلو حضور طنزپردازان در فضای مجازی است.

عباس حسین‌نژاد دبیری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه را بر عهده دارد و امید مهدی‌نژاد و سعید سلیمانپور در بخش شعر و داوود امیریان و رضا ساکی در بخش داستان، امیر اسماعیلی و مهدی واقفی در بخش چندرسانه‌ای، احمد عربانی و مجید خسروانجم در بخش کاریکاتور و محسن فراهانی و علی‌اکبر قاضی‌زاده در بخش نثر، مجموع آثار رسیده به جشنواره ملی طنز پهلو را ارزیابی می‌کنند.

در این جشنواره به ۱۵ نفر از برگزیدگان در پنج بخش داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای، کاریکاتور و کارتون جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

دبیر خانه جشنواره ملی طنز پهلو پیش‌تر اعلام کرده بود که متقاضیان تا روز یکشنبه- ۳۱ فروردین ماه- فرصت دارند آثار خود را با موضوعات انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، مصائب اینترنت، گرانی خانه و کرایه خانه، آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها و…)، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان،صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دارندگان رسانه‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانستند در این جشنواره شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha