ایستگاه دلار نیمایی کجاست؟

کارشناس بازار سرمایه تاثیر ارز نیمایی بر بازار سرمایه را تشریح کرد و گفت: به نظر می رسد دولت برنامه ای برای افزایش ناگهانی دلار نیمایی ندارد و روند قیمتی این ارز آرام آرام بالا خواهد رفت.

پیام الیاس کردی در گفت و گو با «صدای بورس» در خصوص افزایش نرخ دلار نیما در روزهای اخیر گفت : با توجه به شرایط ارزی کشور در سال گذشته و تخصیص میزان ارزی که در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ و ابتدای امسال وجود داشت به نظر می رسد دلار نیما تمایل دارد آرام آرام روند رو به بالا را تجربه کند و هدف قیمتی که برای آن می توان متصور شد رقمی حدود ۴۸ هزار تومان خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: آنچه که به نظر می آید دولت تمایلی به رشد سریع نرخ دلار نیما ندارد و برنامه دولت برای افزایش این ارز به آرامی و پیوسته است.

الیاس کردی در ادامه اظهارداشت: نرخ ارزی که برای شرکت های بورسی مهم به شمار می آید دلار نیمای است چرا که افزایش این نرخ باعث سود سازی شرکت ها در بلند مدت می شود همچنین افزایشP/E بورس را پایین می آورد که باعث جذاب تر شدن بازار سهام خواهد شد.

وی با اشاره به خبر پیش خور شدن دلار نیما توسط بازار داشت و افزود: به نظر می رسد برنامه و رفتار دولت در شرایط فعلی ارز نیمایی مشخص نیست و دچار دوگانگی است .باید توجه داشت بورس هم واکنش خاصی در این زمینه نداشته وبه صورت آهسته در حال رشد خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: از عوامل مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه مبحث دلار نیما است اما علاوه بر این نرخ بهره همچنان صعودی و بالای ۳۰ درصد است که حتی اگر P/E بازار سرمایه به عدد ۵ برسد میزان P/E نرخ بهره بانکی حدود ۳ خواهد بود که این امر موجب کاهش جذابیت بورس می‌شود

کد خبر 493922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =