عصر سوخت‌های فسیلی به پایان نزدیک است

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۸:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۴۹۳۹
عصر سوخت‌های فسیلی به پایان نزدیک است
اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2027 خود را به طور کامل از سوخت های فسیلی روسیه دور کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان ادعا کرد که غلبه سوخت های فسیلی در تولید انرژی جهانی به پایان خود نزدیک شده است و افزود که ان کشور قصد دارد تا سال 2030، 80 درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کند.

صنعت آلمان برای چندین دهه به گاز نسبتا ارزان روسیه و تا حدی نفت متکی بود. با این حال، پس از آغاز درگیری اوکراین در فوریه 2022، واردات انرژی از مسکو به شدت کاهش یافت.

شولتز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجاری هانوفر در روز یکشنبه گفت که "دوران سوخت های فسیلی در حال پایان است."

به گفته صدراعظم آلمان، صنعت آلمان باید عملیات خود را سازماندهی مجدد کند، اما همه فرآیندهای فناوری اجازه کربن زدایی سریع را نمی دهند.

وی اظهار داشت که "نیروگاه های مدرن و سازگار با آب و هوا" در حال حاضر در سراسر کشور ساخته می شوند تا جایگزین منابع برق سنتی شوند.

شولتز همچنین گفت که نروژ به صنعت آلمان "انرژی پاکیزه از انرژی باد و برق آبی" ارائه خواهد کرد.

وی افزود که انتظار می‌رود ۸۰ درصد برق کشور تا سال ۲۰۳۰ از انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله انرژی خورشیدی و باد خشکی و فراساحلی تامین شود.

اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2027 خود را به طور کامل از سوخت های فسیلی روسیه دور کند. با این حال، جمعه گذشته، آژانس همکاری تنظیم کننده انرژی اتحادیه گزارشی منتشر کرد که در آن نسبت به کاهش شدید واردات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه هشدار داد.

در سال 2023، روسیه به عنوان دومین تامین کننده بزرگ LNG اتحادیه اروپا پس از ایالات متحده ظاهر شد و 16 درصد از واردات این اتحادیه را به خود اختصاص داد.

اوایل این ماه، رویترز به محاسبات مبتنی بر آمار تجارت اتحادیه اروپا اشاره کرد که نشان می‌دهد بروکسل خرید گاز طبیعی از روسیه را در سال 2023 افزایش داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز