خودرو و ۴۷ میلیون جایزه غیرنقدی برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۳:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۴۹۸۳
خودرو و ۴۷ میلیون جایزه غیرنقدی برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق
مدیرعامل توانیر گفت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر ظهر امروز ۴ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های سالجاری اظهار داشت:۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور در نظر داریم که مهم‌ترین آن توسعه ظرفیت نیروگاه می باشد که ۸۵۰ مگاوات به طرفیت برق کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: در صورتی که صنایع برق مازاد داشته باشند می‌توانند برق خود را به صنایع دیگر بدهند که شرکت برق مکلف به ترانزیت است.

رجبی مشهدی با اشاره به صرفه جویی مشترکان خانگی در سال جاری خاطرنشان کرد: پاداش صرفه جویی برای مشترکانی که در سال جاری نسبت به سال گذشته در مصرف خود صرفه جویی داشته باشند می‌توانند از جوایز نفیسی از جمله لوازم خانگی و وجه نقدی برخودار شوند.

وی افزود: برای تابستان امسال 47 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

وی ادامه داد: میزان صرفه جویی برای مشترکان به ازای هر کیلو وات ساعت ۲ هزار تومان میباشد؛ کاهش مصرف باید مشارکت مرد را به دنبال داشته باشد؛ صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه نکرده از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو هستند.

مدیر عامل شرکت توانیر تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ پروژه برق دار شده اند و ۳۹ پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی داشته اند و همچنین ۲۶ پروژه تا پایان اردیبهشت ماه به بهرداری می‌رسند؛ در جا‌هایی که از افت ولتاژ برخوردار باشیم می‌تواینم از خازن گذاری استفاده کنیم.

مدیر عامل توانیر ادامه داد: ۵۰۰ مگاوات از کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان در تابستان سال جاری واردات خواهیم داشت؛ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور در سراسر کشور نصب شده است و بیش از ۶۰ درصد از برق توسط کنتور‌های هوشمند استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکانی که در مناطق گرمسیر نیستند در صورت اسنفاده از کولر گازی به ازای مصرف جریمه بار خواهند شد؛ بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز در حوزه رمزارز‌ها به مراجع قضایی تحویل داده شده اند؛ طبق مصوبه هییت وزیران از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه ساعت کاری تغییر پیدا می‌کند؛ در سال گذشته ۸۵۰ مگاوات صرفه جویی برق داشته ایم.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس قانون جدید این دستگاه‌ها امحا می‌شود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

وی با بیان اینکه تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف برق دارند، به‌ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر ۲.۵ برابر الگو، ۲۷۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز