ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نحوه فعال‌سازی سرویس پشت‌خطی همراه اول؛ تماس‌هایتان را به‌سادگی مدیریت کنید

امکان فعال‌سازی پشت‌خطی همراه اول به دو روش وجود دارد که با آن‌ها آشنا می‌شویم. این‌گونه دیگر نگران ازدست‌رفتن تماس‌های مهم نخواهید بود.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

جابه‌جایی بین دو تماس درلحظه، امکانی است که فعال‌سازی پشت خطی همراه اول برایتان فراهم می‌کند. مکالمه با پارتنر یا همسر از آن دست صحبت‌هایی است که اغلب آدم‌ها دوست ندارند آن را تمام کنند، اما از طرفی، گاه ممکن است تماس مهمی با شما گرفته شود و آن را از دست بدهید. برای اینکه از شر چنین نگرانی هنگام مکالمه راحت‌ شوید، در ادامه برای آموزش فعال‌کردن پشت خطی همراه اول همراه ما باشید.

انتظار تماس یک سرویس تلفنی است که در هنگام مکالمه، وجود یک تماس دیگر را به شما اطلاع می‌دهد. در این حالت می‌توانید اولین تماس را در حالت انتظار قرار دهید تا به تماس دوم پاسخ داده و سپس دوباره به راحتی بین مکالمات جابه‌جا می‌شوید. در ادامه با روش فعال‌سازی این امکان آشنا خواهیم شد.

کد پشت خطی همراه اول

کد فعال‌سازی سرویس انتظار تماس همراه اول #43* است. با شماره‌گیری این کد دستوری، قابلیت پشت خطی برای سیم‌کارتتان فعال خواهد شد.

کد پشت خطی ایرانسل

چند ثانیه بعد از شماره‌گیری آن، پیغام فعال‌سازی موفق «service was enables» برایتان به نمایش درمی‌آید. توجه داشته باشید این کد پشت خطی تنها مختص همراه اول نیست و مشترکین سایر اپراتورها نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

درصورتی‌که قصد داشتید این سرویس را لغو کنید، کافیست با همان خطی که آن را فعال کرده‌اید، کد دستوری #43* را شماره‌گیری کنید تا سرویس پشت خطی همراه اول غیرفعال شود.

فعال‌سازی سرویس Call Waiting روی اندروید

سرویس پشت خطی را همچنین می‌توان از طریق تنظیمات گوشی فعال کرد. با توجه به اینکه جایگاه این گزینه در هر نسخه اندرویدی متفاوت است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که «Call waiting» را در بخش تنظیمات گوشی خود جستجو کنید.

فعالسازی پشت خطی ایرانسل

سپس به صفحه مربوطه بروید و «Call waiting» را برای هرکدام از سیم‌کارت‌هایتان فعال یا غیرفعال کنید. با روشن‌کردن کلید، این سرویس فعال و با خاموش‌کردن آن، غیرفعال می‌شود.

از بخش تماس‌های نیز می‌توان به این سرویس دست یافت. کافیست روی سه‌نقطه بالای صفحه بزنید و گزینه «Settings» را انتخاب کنید. از این مرحله به‌بعد، بسته به نسخه اندروید گوشی‌تان، گزینه‌ای که باید در جستجوی آن باشید تفاوت می‌کند. به‌طور مثال، در نسخه‌ 11 اندروید این قابلیت در بخش «supplementary services» قرار دارد. پس از ورود به آن می‌توانید call waiting را فعال یا غیرفعال کنید.

در برخی نسخه‌های اندرویدی از طریق «More settings» می‌توانید سرویس یادشده را یافته و فعال کنید.

فعال‌سازی سرویس پشت خطی همراه اول در iOS

کاربران سیستم‌عامل iOS جهت فعال‌سازی پشت خطی بایستی از طریق بخش تنظیمات، به گزینه «phone» بروند. در صفحه جدید روی «Call waiting» بزنید و سیم‌کارتی که می‌خواهید این قابلیت برایش فعال شود، انتخاب کنید. درنهایت روی دکمه روبه‌روی آن بزنید تا سرویس انتظار تماس فعال شود.

آموزش فعال کردن پشت خطی iOS

نتیجه‌گیری

فعال‌سازی پشت خطی همراه اول این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به‌راحتی تماس‌هایتان را مدیریت کنید و هیچ تماس مهمی را از دست ندهید. در این مطلب آموزش فعال‌کردن پشت خطی همراه اول به دو روش را مطالعه کردید.

پاسخ به سؤالات متداول

آیا هنگام پاسخ به پشت خطی همراه اول، تماس قبلی قطع می‌شود؟

خیر؛ در صورت تمایل، فردی که تماس اول را برقرار کرده است، می‌تواند منتظر بماند.

فعال‌سازی سرویس پشت خطی هزینه دارد؟

خیر؛ این سرویس هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی