۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

آغاز ثبت نام سهام عدالت برای این افراد+لینک سایت

کودکان زیر یک سال وارد چه سایتی برای ثبت نام سهام عدالت بشوند؟

آغاز ثبت نام سهام عدالت برای این افراد+لینک سایت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کودکان زیر یک سال وارد چه سایتی برای ثبت نام سهام عدالت بشوند؟

مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir

ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت

مشاهده اطلاعات فرزند

انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد

پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن

انتخاب بانک عامل و سه صندوق سهام

ثبت نهایی اطلاعات مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کد سجام انجام می‌گردد.

نکته: پیش از ثبت نام سهام عدالت نوزاد، لازم است که نوزاد خود را در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجام را برای او دریافت کرده باشید.

نحوه ثبت نام سهام عدالت کودکان ۱۴۰۲ به چه صورت است؟
با توجه به اینکه در حال حاضر طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت به طور قطعی در مجلس تصویب نشده و جزئیات آن در حال حاضر همچنان در حال بررسی می‌باشد، لذا نمی توان به طور قطعی در رابطه با آن صحبت کرد.

پیش‌بینی می‌شود که روند ثبت نام سهام عدالت این دوره همانند دور اول بوده و کودکان نیز با ارائه مدارک مورد نیاز توسط والدین، ولی یا سرپرست قانونی آن‌ها به سازمان‌های مربوطه که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند، قادر به نام نویسی و دریافت این سهام باشند.

در مهر ماه سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در آبان ماه همان سال برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. طبق این قانون به متولدین جدید تا سقف تعیین شده، سهام صندوق های قابل معامله در بورس تعلق می گیرد. ماده ۱۱ قانون ذکر شده دولت را مکلف می کند که به نوزادان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون تومان سهام اختصاص یابد که این میزان برای نوزادان سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش یافت.

وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. سهام اختصاص یافته تا پایان ۲۳ سالگی نوزادان بلوکه مانده و سود آن به حساب نوزاد اضافه می شود و در نهایت در ۲۴ سالگی مشمولان می توانند با برداشت سود سهام، سرمایه ای برای اشتغال یا زندگی خود تامین کنند و یا با این سرمایه اولیه در بازار بورس به فعالیت بپردازند.

والدین نوزادان باید از طریق ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و تکمیل مراحل پیش بینی شده، اقدام به دریافت سهام برای نوزادان خود کنند. همچنین دریافت کد سجام برای نوزادان از سوی والدین جزو شرایط ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان است. بانک های ملی و پست بانک هم به عنوان بانک های عامل برای واریز وجه به حساب نوزادان تعیین شده اند.

سامانه ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان
سامانه ثبت نام سهام دولتی برای نوزادان در واقع همان درگاه ملی خدمات دولت هوشمند است که با آدرس my.gov.ir در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. از طریق این سامانه دریافت خدمات مختلف از سوی هموطنان تسهیل شده و نیازی به مراجعه حضوری برای انجام امور نیست.

والدین با مراجعه به این سامانه و وارد کردن اطلاعات نوزادان خود از طریق بخش مربوط به طرح تشویق فرزند آوری و جوانی جمعیت به قسمت ثبت نام نوزادان هدایت شده و سهام یکی از صندوق های قابل معامله در بورس می تواند از سوی پدر یا مادر برای نوزاد انتخاب شود.

اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱ در سامانه ثبت نام سهام برای نوزادان موجود بوده و والدین با انتخاب این بخش می توانند سایر مراحل را به راحتی تکمیل کرده و از طرح مذکور بهره مند شوند. در ادامه مقاله نحوه ورود به سامانه مربوطه و مراحل ثبت نام نوزادان توضیح داده شده است.

اعطای صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس که روز چهارشنبه ۱۶ اسفند هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: با توجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه، سازمان بورس آماده است؛ از این رو از تمام والدین این نوزادان درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

خاندوزی ادامه داد: از سال ۱۴۰۳ به والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۲ فرصت داده می‌شود تا با مراجعه و ثبت‌نام به سامانه پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک اقدام کنند. به محض ثبت‌نام، مراحل به صورت خودکار برای تخصیص ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

گفتنی است، یکی از مواردی که می‌تواند در این طرح برای افراد تصمیم‌گیری را سخت کند انتخاب نوع صندوق است که به گفته کارشناسان، والدین می‌توانند با مراجعه به سایت فیپ ایران (https://www.fipiran.com) عملکرد صندوق‌ها از نظر ریسک‌پذیری و بازدهی را با یکدیگر مقایسه کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

همچنین باید گفته شود، سهامی که به متولدین سال ۱۴۰۱ اعطا می‌شود ارتباطی به سهام عدالت ندارد و این تخصیص در قالب صندوق‌های ETF (قابل معامله در بورس) است.

– آیا ثبت نام سهام عدالت برای کودکان امکان پذیر است ؟
پیش بینی می شود که همانند نام نویسی دور اول کودکان نیز شامل حال این سهام شده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

۲- نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ برای کودکان به چه صورت است ؟
در صورت اعلام امکان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ روند ثبت نام برای این سهام همانند دور اول خواهد بود که در متن مقاله به طور کامل در این رابطه توضیح داده شده است

۳- مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کودکان برای سهام عدالت به چه صورت است ؟
با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی در رابطه با مصوبه دولت در مورد سهام عدالت وجود ندارد لذا پیش بینی می شود که مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کودکان همانند دوره قبلی باشد که در متن مقاله ذکر شده است

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط