قیمت دلار رفت و برگشتی شد

در چهارمین روز هفته گذشته دلار در کانال چهار و پنج کریدور ششم نوسان داشت و همانند روز گذشته افزایش محدودی داشت.

قیمت دلار رفت و برگشتی شد

در چهارمین روز هفته گذشته دلار در کانال چهار و پنج کریدور ششم نوسان داشت و همانند روز گذشته افزایش محدودی داشت.

فعالان بازار ارز، روند قیمت دلار را با نوسانات صعودی عنوان کردند. کارشناسان اقتصادی نیز این فراز و فرودهای محدود قیمت را عادی می‌دانند و می‌گویند باید مانند یک نوسان محدود به آن نگاه کرد نه روند.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار طلا و ارز در محدوده‌های کف مهم در نوسان هستند که اگر این کف از دست برود فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد. دو عدد طلایی دلار هرات ۶۴ هزار و ۱۲۰ تومان و ۶۴ هزار و ۳۵۰ تومان است که اگر بالای نرخ اول تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت تلاش کند.

بازار ارز و سکه در معاملات روز دوشنبه رنج بودند و قیمت دلار دچار نوسان رفت و برگشتی شد. دلار هرات با گپ مثبت در کانال ۶۴ هزار تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول بازار تا ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت. به عقیده معامله‌گران دو موضوع موجب پیشروی دلار هرات در روز دوشنبه شد؛ اول اینکه قیمت انس طلای جهانی با گپ منفی بازگشایی کرد. در این نگاه فعالان بازار معتقدند قیمت دلار هرات و قیمت انس طلای جهانی حرکت الاکلنگی دارند . یعنی اینکه با کاهش انس طلای جهانی، نوسان‌گیران بازار وارد بازار دلار هرات می‌شوند تا از این بازار نوسان بگیرند.

موضوع دوم به گپ مثبت درهم در زمان بازگشایی این بازار برمی‌گردد. قیمت درهم امارات روز دوشنبه را با گپ مثبت ۲۲۰ تومانی شروع کرد و از این مرز مقاومتی با کاهش تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد و در ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خودش پایان داد. با نرخ درهم، قیمت دلار برآورد شده از درهم، ۶۴ هزار و ۵۹۰ تومان محاسبه می‌شود که تقریبا با قیمت اسکناس بازار ارز تهران یر به یر بود.

قیمت دلار هرات در ۶۴ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با نوسان رفت و برگشتی بین حمایت و مقاومت حرکت کرد. در ابتدا قیمت دلار هرات به دلایل ذکر شده با افزایش تا ۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت و در ادامه با کاهش قیمت درهم، افت کرد و تا ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. اما با افزایش قیمت درهم در ساعات پایانی بازار، ارز هرات هم دوباره وارد کانال ۶۴ هزار تومان شد و در ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت تتر هم در روز دوشنبه نوسان رنجی را سپری کرد و بین ۶۴ هزار و ۹۵۰ تومان تا ۶۵ هزار و ۴۰۰ تومان نوسان داد. اگر قیمت تتر امروز بالای مرز مقاومت ۶۵ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند با نوسان بیشتر کانال عوض کند.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار طلا و ارز در محدوده‌های کف مهم در نوسان هستند که اگر این کف از دست برود فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد. دو عدد طلایی دلار هرات ۶۴ هزار و ۱۲۰ تومان و ۶۴ هزار و ۳۵۰ تومان است که اگر بالای نرخ اول تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت تلاش کند. کف کانال صعودی دلار هرات نیز در حوالی ۶۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134684

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر