۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

ویدیو | چگونه تن صدای جذاب تری داشته باشیم ؟

ما ایرانی‌ها با فیلم‌ها و سریال‌های زیادی خاطره داریم. اغلب این فیلم‌ها و سریال‌ها، در یک ویژگی مشترک‌اند. آن هم دوبله‌های به یادماندنی دوبلورها و تن صدای جذاب آن‌هاست. همیشه به این فکر می‌کنیم که اگر صدایی شبیه به منوچهر والی زاده، ناصر...

روانشناسی تلفن همراه اضطراب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یک صدای قدرتمند و با اعتمادبه‌نفس کاملاً واکنش‌های مردم نسبت به شما را تغییر می‌دهد، باعث می‌شود جذاب‌تر شوید و شما را به یک رهبر قوی‌تر تبدیل می‌کند. همچنین مردم به ایده‌های شما احترام بیشتری می‌گذراند. از بخت بد همه چنین صدای جذابی ندارند و اگر در اینترنت چرخی بزنید، می‌بینید که توصیه‌های زیادی برای جذاب‌تر کردن صدا وجود دارند، اما مشکل اینجاست که اکثر این توصیه‌ها اشتباه هستند.در این ویدیو سه شگرد و تمرین واقعی برای جذاب‌تر کردن صدا آموزش داده می‌شود.

ویژگی‌های صدای خوب 

منظور از صدای خوب، صدایی است که شفاف، بدون گرفتگی، رسا، واضح و دل‌نشین باشد. صدایی که خسته نباشد و گوش را خسته نکند!

ویژگی‌های صدای بد 

اگر سعی کنیم صدای دیگران را تقلید کنیم، کمی نابه هنجار و بد به نظر خواهیم رسید! ما باید صدای خودمان را حفظ کنیم و در عین حال به دنبال وسعت و توسعه آن باشیم. قرار نیست همه ما صدایی شبیه به گوینده‌های رادیو یا اخبار داشته باشیم!

اگرچه صداهای گوش خراش یا خش‌دار عموماً در دسته صداهای بد قرار می‌گیرد، اما گاهی اوقات، حتی صداهای خش‌دار هم می‌تواند جذاب باشد. به نظر شما صدای محسن چاوشی بد است؟ بنابراین در یک دیدگاه کلی باید بگوییم صدای خوب و صدای بد، دو موضوع کاملاً نسبی هستند و از دید افراد و سلیقه‌های مختلف می‌تواند گستره وسیعی داشته باشد!

چطور تن صدای جذاب داشته باشیم؟

اگر موافق باشید، برویم به سراغ نکاتی در مورد داشتن صدای جذاب و گیرا!

در دسترس ترین چیزی که برای داشتن صدایی خوب نیاز داریم، تمرین و به‌کارگیری همین توصیه‌های کوچک است؛ بنابراین اگر می‌خواهید تن صدای جذاب داشته باشید به نکات زیر دقت و آن‌ها را تمرین کنید:

اول: با صدای بلندِ بلند تمرین کنید

بروید در دل کوه یا جایی که کسی صدای شما را نشنود. یک متن دو صفحه‌ای هم با خود ببرید و با نهایت صدای خود سعی کنید آن را بخوانید. اجازه دهید صدایتان وسعت پیدا کند. تا جایی که توان دارید، متن را چندین بار با صدای بلند بخوانید.

این یک تمرین عالی برای جذاب صحبت کردن و وضوح بالای صداست. یادتان باشد اگر در موقع صحبت با دیگران با صدای آهسته حرف بزنیم یا مِن مِن کنیم، دیگران حرفمان را قطع می‌کنند یا ما را نادیده می‌گیرند. در اندیشه معاصر ادامه را ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط