۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

فراخوان مرحله سوم سندباکس بانک مرکزی تا 15 اردیبهشت‌ماه تمدید شد

ICTPRESS - مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک اعلام کرد، با توجه به درخواست‌های مکرر فعالین فین‌تک و نوآوران صنعت پرداخت، فراخوان ارسال طرح به سندباکس بانک مرکزی تا 15 اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، «سیدجعفر مرتضویان» با اشاره به تصمیم شورای سیاست‌گذاری سندباکس بانک مرکزی برای آغاز فراخوان سوم این سندباکس در اسفندماه 1402 گفت: شرکت ملی انفورماتیک به عنوان مجری سندباکس بانک مرکزی، سومین فراخوان دریافت طرح‌ها به دبیرخانه سندباکس را در اول اسفندماه سال گذشته آغاز کرد و مقرر بود که در پایان فروردین‌ماه، پنجره سندباکس بسته شود.

وی افزود: با این حال با توجه به اینکه آغاز فراخوان سوم با فشردگی امور در پایان سال گذشته و تعطیلات آغاز سال جدید همزمان شده بود، پیرو درخواست‌های متعدد دریافتی مبنی بر تمدید این زمان، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک به عنوان مدیر نهاد اجرایی سندباکس، با تمدید 15 روزه این فراخوان موافقت نمودند.

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند طرح‌های خود را نهایتا تا روز 15 اردیبهشت‌ماه مطابق فرمت اعلام شده در پایگاه اینترنتی که برای سندباکس در نظر گرفته شده، ارسال کنند و بعد از آن پنجره بسته خواهد شد تا روند معمول برای بررسی کارشناسی، دعوت از داوطلبان برای ارائه طرح‌ها و جمع‌بندی نهایی آغاز گردد.

مرتضویان درباره اینکه اولویت‌های دریافت طرح‌ها در فراخوان سوم سندباکس بانک مرکزی چه مواردی هستند، نیز گفت: با توجه به اینکه در قانون جدید بانکداری، وظیفه تنظیم‌گری رمزپول بر عهده بانک مرکزی است، سه حوزه رمزپول، پرداخت‌های بین‌المللی و رگ‌تک‌ها (فناوری‌های نظارتی مالی) در اولویت بررسی سندباکس قرار دارند.

به گفته وی، در فراخوان دوم سندباکس بانک مرکزی که اولویت آن با طرح‌های مرتبط به پرداخت‌های بین‌المللی و لندتک‌ها (فناوری‌های مالی تسهیلاتی) بود و در شش ماهه نخست سال گذشته برگزار شد، تعدادی طرح به دبیرخانه ارائه شد که بعد از طی شدن فرایندهای معمول، با حضور ارائه دهندگان طرح‌ها در کارگروه فنی بررسی شدند.

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک گفت: در حال حاضر پنجره فراخوان دوم بسته شده و طرح‌هایی که با تصمیم شورای سیاست‌گذاری وارد سندباکس شده‌اند، در حال پایش و رصد هستند.

وی در ادامه به سیاست شرکت ملی انفورماتیک برای یکپارچه‌سازی و وحدانیت در پرتال‌های کاری این شرکت اشاره کرد و افزود: در ماه‌های آینده پرتال‌های کاری شرکت ملی انفورماتیک دارای آدرس واحدی خواهند شد تا وحدانیتی در ارتباط شرکت و دنیای بیرون فراهم شود. البته از نظر محتوایی هیچ تغییری انجام نخواهد شد ولی آدرس‌های اینترنتی تغییر خواهند کرد.

مدیر نوآوری و مطالعات راهبردی شرکت ملی انفورماتیک ادامه داد: در زمینه فراخوان سوم سندباکس بانک مرکزی که تا روز 15 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت نیز تغییری در زمینه آدرس ورودی نخواهیم داشت و این یکپارچه‌سازی از فراخوان‌های بعدی لحاظ خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

62279