تعداد کاربران فعال اسپاتیفای ۱۹ درصد رشد کرد

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify در نمایشگر گوشی در جیب شلوار
اسپاتیفای حالا ۱۹ درصد کاربر ماهانه‌ی بیشتر دارد و می‌تواند به موفقیت‌های دیگری هم دست پیدا کند.
تبلیغات

سود ناخالص اسپاتیفای برای اولین‌بار پس از کاهش زیاد هزینه‌های بازاریابی، به بیش از یک میلیارد دلار رسید. با وجود رسیدن به چنین سود چشمگیری، پیش‌بینی اسپاتیفای برای میزان رشد تعداد کاربران ماهانه محقق نشد.

به‌گفته‌ی رویترز، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، کاربران فعال ماهانه‌ی اسپاتیفای با رشد ۱۹ درصدی به ۶۱۵ میلیون نفر رسیدند. این میزان رشد سه میلیون نفر کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران اسپاتیفای بود.

بخشی از ناکامی اسپاتیفای در جذب کاربران جدید، به سقوط سهام این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ مربوط می‌شود؛ سقوطی که اخراج‌های پی‌درپی کارکنان و کاهش بودجه‌ی بازاریابی این شرکت برای رسیدن به سود بیشتر، دو عامل اصلی آن بودند.

به‌گفته‌ی دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، بودجه‌ی بازاریابی این شرکت در طول سال ۲۰۲۴ به‌تدریج افزایش می‌یابد تا رشد کاربران بیش از میزان پیش‌بینی‌شده باشد. اک می‌گوید که اسپاتیفای در برخی بخش‌ها ازجمله هزینه‌های بازاریابی، بیش‌از‌حد سخت‌گیری کرده است.

اسپاتیفای انتظار دارد که کاربران فعالش در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به ۶۳۶٫۳ میلیون نفر برسند؛ اما از نگاه تحلیلگران وال‌استریت، رشد کاربران این پلتفرم حداکثر تا ۶۳۱ میلیون پیش‌بینی می‌شود.

اسپاتیفای با نزدیک به یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری، بخش پادکست خود را راه‌اندازی کرد؛ بخشی که انتظار سوددهی زیادی را از آن دارد. حاشیه‌ی سود ناخالص این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۷٫۶ درصد رسید؛ عددی که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۲۵٫۲ درصد بود.

درآمد سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۴ اسپاتیفای، با افزایش ۲۰ درصدی مرز ۳٫۶۴ میلیارد یورو را رد کرد که حدود ۳۰۰ هزار یورو، بیشتر از پیش‌بینی اولیه است. این درآمد احتمالاً پس از اضافه‌شدن قابلیت‌های پخش موزیک هوش مصنوعی جمنای گوگل، افزایش درخورتوجهی را تجربه خواهد کرد.

اسپاتیفای در راستای تلاش برای کسب درآمد بیشتر، هزینه‌های اشتراک سرویس پریمیوم را افزایش داد و خدمات مختلفی را برای کاربران ایجاد کرد. افزایش هزینه‌های سرویس پریمیوم نه‌تنها باعث نارضایتی کاربران این سرویس نشد؛ بلکه تعداد کاربران پریمیوم در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴، با رشد ۱۴ درصدی به ۲۳۹ میلیون نفر رسید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات