۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

روانشناختی رفتاری

تغییر باورها و رفتارهای ناسازگار برای روابط بهتر!

درگیر شدن در رفتارهای ناسازگار در نتیجه این باورها می تواند منجر به اقدامات خود باختن شود. درمان، به ویژه EMDR، ابزاری حیاتی در تغییر باورها و رفتارهای ناسازگار است.

تغییر باورها و رفتارهای ناسازگار برای روابط بهتر!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،درگیر شدن در رفتارهای ناسازگار در نتیجه این باورها می تواند منجر به اقدامات خود باختن شود.درمان، به ویژه EMDR، ابزاری حیاتی در تغییر باورها و رفتارهای ناسازگار است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

رفتارهای ناسازگارانه

رفتارهای ناسازگار، اعمال یا شیوه‌های رفتاری هستند که در دستیابی به اهداف یا حفظ رفاه ما مفید یا معکوس هستند. این رفتارها اغلب ناشی از باورهای ناسازگار است و می تواند منجر به مشکلاتی در زندگی و روابط ما شود. رفتارهای ناسازگار معمولاً مضر هستند یا خود را تخریب می کنند و ما را از سازگاری با موقعیت های جدید یا یافتن راه حل های بهتر برای مشکلات باز می دارند. در اصل، آنها اقداماتی هستند که به نفع ما نیستند و می توانند مانع رشد شخصی و شادی کلی ما شوند.

تغییر باورها و رفتارهای ناسازگار برای روابط بهتر!

نمونه ای از رفتارهای ناسازگار در رابطه ممکن است به صورت زیر باشد:

شما اجازه می دهید مردم با شما بد رفتار کنند زیرا فکر می کنید این تنها چیزی است که لیاقت آن را دارید.وقتی کسی شما را ناامید می کند، اغلب به همه چیز پایان می دهید و فکر می کنید که چاره دیگری ندارید.اغلب انتظار دارید شریک زندگیتان به شما خیانت کند که می تواند منجر به حسادت و اتهامات بی اساس شود.بین این باورها و این رفتارها، تلاش برای برقراری ارتباط با هر کسی، چه رسد به یک شریک عاشقانه که ممکن است باعث زخم‌های دلبستگی ما به میزان و شدتی بیش از هر نوع رابطه دیگری شود، اغلب می‌تواند شبیه دو جوجه تیغی باشد که سعی می‌کنند یکدیگر را در آغوش بگیرند.یک عمارت سرد و خالی از سکنهبسیاری از ما این واقعیت را نادیده می گیریم که روابط می تواند بزرگترین عامل شفابخش باشد.

اما زمانی که از سوابق ترومای رابطه‌ای می‌آییم، تلاش برای حضور در روابط ممکن است دردناک و خطرناک باشد، بسیاری از مردم آن را نادیده می‌گیرند و/یا نمی‌دانند که روابط واقعاً می‌تواند بزرگترین تسریع‌کننده برای کار شفای شخصی و بزرگترین متغیری باشد که می‌تواند کمک کند. تاریخچه ترومای رابطه ما را التیام بخشد.و این فقط تفکر مثبت نیست: این تا حدی به دلیل پدیده نوروپلاستیسیته است. نوروپلاستیسیته یا ظرفیت مغز برای سازماندهی مجدد و سازگاری، به طور گسترده در ادبیات علمی ثبت شده است. اتصالات عصبی در مغز را می توان از طریق تجربیات و یادگیری تغییر شکل داد.همانطور که در مطالعه دیگری نشان داده شده است، توانایی مغز برای سیم کشی مجدد به رشد اولیه محدود نمی شود، بلکه در طول زندگی ادامه می یابد. این نوروپلاستیسیته اساس پتانسیل مغز برای تغییر و رشد را تشکیل می دهد.روابط می تواند تأثیر عمیقی بر انعطاف پذیری مغز داشته باشد. مطالعه ای در مجله تحقیقات روانپزشکی نشان داد که چگونه روابط اجتماعی حمایتی می تواند منجر به تغییرات مثبت در ساختار و عملکرد مغز شود.این مطالعات در مجموع بر تأثیر قابل توجه روابط بر انعطاف پذیری مغز تأکید می کنند و بر پتانسیل تغییرات مثبت در مغز از طریق ارتباطات اجتماعی حمایتی و سالم تأکید می کنند.

چگونه با آن باورها و رفتارهای ناسازگار کار کنیم؟

پس چگونه می‌توانیم این داستان‌ها را شناسایی کنیم؟ چگونه مسیرهای عصبی خود را از طریق روابط و تجربیات جدید دوباره سیم کشی کنیم؟

پاسخ در دو کلمه: تروما درمانی.

به طور خاص، و با زمینه های بیشتر، برای شما مهم است که بدانید درمان های مبتنی بر شواهد مانند EMDR (حساسیت زدایی و پردازش مجدد حرکت چشم) می تواند یک منبع واقعا شگفت انگیز باشد.نشان داده شده است که EMDR به ویژه در سیم کشی مجدد شناخت ها و رفتارهای ناسازگار مرتبط با شکل گیری رابطه یا هر جنبه دیگری از زندگی موثر است.این را با نوعی تجربه رابطه جبرانی که می توانید در یک رابطه ایمن و هماهنگ با یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز داشته باشید ترکیب کنید که می تواند هماهنگی، انعکاس، ایمنی و ثبات لازم برای بهبودی از تجربیات نامطلوب دوران کودکی را فراهم کند، و این یک دستور العمل قدرتمند است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط