۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

سامانه الکترونیکی بازنشستگان فولاد | سایت فیش حقوقی

بازنشستگان فولاد چگونه میتوانند فیش حقوقی خود را دریافت کنند/

حقوق بازنشستگان صندوق فولاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان فولاد برای دریافت فیش حقوقی خود میتوانند وارد سامانه کاری خود بشوند بازنشستگان میتوانند از مزایای شغل خود استفاده کنند برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

معرفی سامانه فیش حقوقی irspf.ir

پیش از طراحی سایت irspf.ir، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد از طریق مراجعات حضوری صورت می گرفت. امروزه مراجعات بازنشستگان به صورت حضوری جهت دریافت فیش حقوقی ماهیانه امری مشکل و وقت گیر خواهد بود
صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با راه اندازی سامانه irspf.ir جهت دریافت خدمات اینترنتی، انجام این کار را به صورت آنلاین در اختیار مستمری بگیران قرار داده و بازنشستگان برای دریافت فیش حقوقی خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و با به همراه داشتن کد کشوری، شماره پرسنلی، شماره حساب ۱۳ رقمی حقوق واریزی و شماره تلفن همراه خود به راحتی می توانند نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود در سامانه irspf.ir اقدام نمایند

معرفی سایت صندوق بازنشستگان فولاد irsbf.ir

صندوق بازنشستگان فولاد، چند سال پیش سامانه‌ آنلاین را به وجود آورد که بازنشستگان این سازمان بتوانند امور مربوط به بازنشستگی خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند. این سامانه آنلاین با ادرس اینترنتی irsbf.ir از بخش ‌های متعددی تشکیل‌ شده است و تقریباً می‌ تواند تمامی نیاز های بازنشستگان را مرتفع کند و دیگر نیازی نباشد که کارکنان بازنشسته این مؤسسه، برای پیگیری حقوق خود به ‌صورت حضوری به صندوق بازنشستگی فولاد مراجعه کنند.

این سامانه از هفت قسمت مختلف تشکیل ‌شده است که در این هفت قسمت تمامی نیازهای بازنشستگان پوشش داده‌ شده است. در قسمت مربوط به خدمات الکترونیک این سامانه هفت سامانه مرتبط دیگر با صندوق بازنشستگی فولاد قرار داده شده است. در صفحه‌ اصلی این وب‌ سایت مهم‌ ترین اخبار مربوط به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد گذاشته شده است و بازنشستگان این سازمان می ‌تواند از طریق صفحه اطلاع ‌رسانی این سامانه، از جدید ترین طرح ‌ها و مزایای این صندوق باخبر شوند.

سامانه های مرتبط با صندوق رفاهی فولاد امکانات مختلفی از قبیل استعلام فیش حقوقی، دریافت کارت اعتباری و … را در اختیار بازنشستگان قرار می دهند که در ادامه این مقاله سامانه های مرتبط با سامانه انلاین صندوق بازنشستگان فولاد به صورت کامل معرفی خواهند شد.

بازنشستگان

بازنشستگان

سید حجت کاظمی با تبریک اعیاد گذشته و آرزوی سلامتی برای  انها گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تامین کسری منابع به منظور پرداخت حقوق با اعمال افزایش ۲۰ درصد در سال جدید، ان‌شاالله حقوق فروردین ماه افراد معزز در روز شنبه طبق احکام جدید واریز می‌شود.

معرفی سامانه الکترونیک و خدمات سایت بازنشستگان فولاد

سامانه آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد، برای صدور تمامی گواهی ها و مجوز ها، بخشی جدایی را با نام سامانه‌ الکترونیکی بازنشستگان در نظر گرفته است. بازنشستگان با استفاده از این بخش می ‌توانند تمامی درخواست ‌های خود مبنی‌ بر درخواست وام، درخواست دفترچه درمان و مواردی از این قبیل را از طریق این سامانه پیگیری کنند. بازنشستگان فولاد برای ورود به این سامانه باید از اطلاعات سازمانی خود، از قبیل کد کشوری استفاده کنند. در ادامه شرح ورود به این سامانه به ‌صورت کامل شرح داده شده ‌است.

برای ورود به سامانه الکتریکی بازنشستگان و ثبت و پیگیری درخواست‌های مختلف، ابتدا باید با استفاده از مرورگرهای مختلف، وارد آدرس اینترنتی irsbf.ir شوید. پس ‌از ورود به این آدرس اینترنتی، شما با صفحه اصلی وب‌ سایت صندوق بازنشستگی فولاد مواجه می ‌شوید که باید از قسمت خدمات الکترونیک، گزینه سامانه الکترونیک بازنشستگان را انتخاب کنید.
پس ‌از ورود به این سامانه شما با صفحه ‌ای مواجه می ‌شوید که باید کد کشوری و شماره ‌حساب خود را وارد کنید تا بتوانید به سامانه الکترونیکی بازنشستگان صندوق رفاه وارد شوید و درخواست ‌های مختلف خود را ثبت و پیگیری کنید.

همان ‌طور که در قسمت ‌های قبل توضیح داده شد، سامانه‌ آنلاین صندوق بازنشستگی فولاد دارای قسمت ‌های مختلفی است و خدمات متفاوتی را در این سایت به کاربران ارائه میکند. چند بخش مختلف مربوط به این سامانه در قسمت ‌های قبلی مقاله توضیح داده شد در ادامه می‌ خواهیم بخش ‌های معرفی نشده را در این مقاله به ‌صورت کامل معرفی کنیم. همان ‌طور که در قسمت‌ های قبل نیز به ‌صورت کامل توضیح داده شد وب ‌سایت irsbf.ir از هفت قسمت مختلف تشکیل ‌شده است در ادامه این هفت قسمت معرفی خواهند شد.

خانه: اولین قسمت این سایت مربوط به بخش صفحه‌ی اصلی آن است. صفحه اصلی این وب‌ سایت که با کلیک بر روی گزینه خانه می ‌توان به آن وارد شد اطلاعیه ‌های مهم مربوط به صندوق بازنشستگان فولاد و همچنین لینک دسترسی به بخش‌ های مختلف سایت قرار داده شده است.

آیا مستمری بازنشستگان از اردیبهشت افزایش می‌یابد؟

اسدی در پاسخ به این سوالات گفت: ما طرفِ مطالبه‌گر قضیه هستیم و مسئله را با تمام توان پیگیری می‌کنیم اما همه چیز به همت و اراده‌ی طرف مقابل بستگی دارد. انتظار داریم که این اتفاق بیفتد یعنی تا اردیبهشت مراحل اداری کار به پایان برسد و افزایش مستمری برای بازنشستگان کارگری اجرایی شود.

او تاکید کرد: انتظار آنها و فعالان صنفی آن‌ها این است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در زمینه افزایش مستمری و ابلاغ آن، همکاری لازم را داشته باشد و مستمری بازنشستگان در اردیبهشت افزایش یابد؛ ضمن اینکه مابه‌التفاوت فروردین نیز همراه با مستمری اردیبهشت به حساب مستمری‌بگیران واریز شود.

این فعال صنفی آنها با بیان اینکه «در هفته‌ها و ماه‌های اخیر هزینه‌های زندگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با مستمری دریافتی نمی‌توانند از پس این هزینه‌ها بربیایند» تاکید کرد: هرچه زودتر تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان مشخص شود، بهتر است؛ بازنشستگان با مستمری دریافتی قادر به تامین هزینه‌های ماهانه نیستند و مشکلات معیشتی آن‌ها به مراتب بیشتر از گذشته است؛ بنابراین تعجیل در روند افزایش مستمری‌ها، یک ضرورت غیرقابل انکار است و امیدواریم مدیران تامین اجتماعی به این مهم توجه داشته باشند.

همسان سازی حقوق

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

مهر در گزارشی نوشت: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط