رسماً تأیید شد: ایلان ماسک رقیب یوتیوب را می‌سازد

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
لبخند ایلان ماسک / Elon Musk از نمای نزدیک
مدیرعامل ایکس رسماً تأیید کرد که نرم‌افزار ویدئومحور این پلتفرم به‌زودی برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر می‌شود.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی ایکس که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، قصد دارد به‌زودی نرم‌افزار اختصاصی ویدئومحور برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر کند. تحلیلگران باور دارند که این اپلیکیشن رقیب مستقیم نسخه‌ی تلویزیون یوتیوب خواهد بود.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، با انتشار پستی جدید گفت که اپلیکیشن جدید این پلتفرم محتواهای بلادرنگ و درگیرکننده را به تلویزیون هوشمند شما می‌آورد. همان‌طورکه انتظار داشتیم، رابط کاربری اپلیکیشن جدید ایکس تقریباً شبیه یوتیوب است.

نرم‌افزار جدید ایکس قرار است شامل الگوریتم ویژه‌ای را برای شناسایی ویدئوهای در حال ترند باشد تا کاربران همواره به جدیدترین و خبرسازترین محتواها دسترسی پیدا کنند. این نرم‌افزار ازطریق هوش مصنوعی ویدئوها را به‌صورت موضوع‌محور دسته‌بندی خواهد کرد.

اپلیکیشن ویدئومحور ایکس از «مشاهده‌ی چنددستگاهی» پشتیبانی می‌کند. این یعنی می‌توانید ویدئو را روی گوشی پخش کنید و سپس ادامه‌ی آن را روی تلویزیون ببینید.

یاکارینو می‌گوید که نرم‌افزار جدید شامل سیستم بهبودیافته‌ی جست‌و‌جو ویدئو است و درنهایت وارد اکثر تلویزیون‌ها خواهد شد. فعلاً تاریخ انتشار دقیقی برای اپلیکیشن جدید ایکس اعلام نشده است؛ اما یاکارینو می‌گوید که این اتفاق «به‌زودی» خواهد افتاد.

ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود که او و یاکارینو می‌خواهند ایکس را به پلتفرمی تبدیل کنند که در درجه‌ی اول روی ویدئو متمرکز باشد. ایکس از زمان فروش به ایلان ماسک، میزبان تعداد زیادی برنامه‌ی ویدئویی اختصاصی شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات