arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

 علی نصری، کارشناس روابط بین الملل در واکنش به «وحشتناک» خواندن موشک ایرانی توسط یک مقام اسرائیلی: هر توصیف تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست / با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه تهران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی و تحریم‌های جدید وضع می‌کنند

 علی نصری، کارشناس روابط بین الملل در مطلبی با عنوان ‏بازی در زمین «تمجیدها» نوشت: اینکه چه کسی با چه هدفی از قدرت نظامی ایران تعریف و تمجید میکند نکته ظریف، مهم و قابل تأملی‌ست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 علی نصری، کارشناس روابط بین الملل در توئیتی  در واکنش به «وحشتناک» خواندن موشک ایرانی توسط یک مقام اسرائیلی نوشت: هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست.
 
وی در مطلبی با عنوان ‏بازی در زمین «تمجیدها» نوشت: اینکه چه کسی با چه هدفی از قدرت نظامی ایران تعریف و تمجید میکند نکته ظریف، مهم و قابل تأملی‌ست.
 
فرق است بین یک تحلیلگر نظامی مستقل که از توان «بازدارندگی» ایران میگوید و آن افسر «سابق» موساد یا سخنگوی IDF یا خبرنگار وابسته اسرائیل که مخزن سوخت ۱۱ متری موشک ایرانی را جلوی دوربین نمایش میدهد و آن را «وحشتناک» توصیف میکند.
 
هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست. در بسیاری از مواقع، هدف به‌راه اندازی موج جدید «ایران‌هراسی»، احیای مجدد پروسه «امنیتی‌سازی» و معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است.
 
با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند، تحریم‌های جدید وضع میکنند، فشارها را بر کشور بیشتر میکنند، و افکار عمومی را از جنایات جنگی اسرائیل در غزه به «تهدید ایران» برای جهان منحرف می‌سازند. 
 
در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم.
نظرات بینندگان