۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

تکنولوژی و فناوری

استارت آپ های اروپایی خوشحال می شوند/VC در حال افزایش!

داده های جدیدی که امروز توسط Dealroom منتشر شد نشان می دهد که سرمایه گذاری VC اروپا در سه ماهه اول سال 2024 5 درصد افزایش یافته است.

استارت آپ های اروپایی خوشحال می شوند/VC در حال افزایش!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،داده های جدیدی که امروز توسط Dealroom منتشر شد نشان می دهد که سرمایه گذاری VC اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ۵ درصد افزایش یافته است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

 سرمایه گذاری VC اروپا در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۱۳.۷ میلیارد دلار رسید

که افزایشی که تا حد زیادی به دلیل انتقال انرژی ایجاد شده است. انرژی برای چهارمین سه ماهه متوالی با افزایش ۳.۱ میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال، بزرگترین بخش برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری و استارتاپ بود.

استارت آپ های اروپایی خوشحال می شوند/VC در حال افزایش!

پنج معامله برتر انرژی در این دوره عبارت بودند از:

الکترا – ۳۳۰ میلیون دلار، پاریس
H2 Green Steel — ۳۲۵ میلیون دلار، استکهلم
سبز عمیق – ۲۵۳ میلیون دلار، لندن
Sunfire – 233 میلیون دلار، درسدن
انویریا – ۲۰۰ میلیون دلار، فرانکفورت
شرکت های فناوری عمیق و فناوری آب و هوا ۲۷ درصد و ۲۶ درصد از کل بودجه را در سه ماهه اول جذب کردند. به طور طبیعی، این دو بخش اغلب با هم تلاقی می‌کنند و شرکت‌های متعلق به هر دو دسته ۱۳ درصد از کل سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده را تشکیل می‌دهند و مبالغ زیادی به تلاش‌های فن‌آوری برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اختصاص می‌یابد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، استارت آپ های هلندی شروع خوبی داشتند. این تا حد زیادی به دلیل افزایش قابل توجه خدمات تحویل مواد غذایی Picnic و پلتفرم مدیریت هتل تک شاخ Mews و همچنین شرکت تامین مالی تحرک Moove و پلت فرم حسابرسی هوشمند DataSnipper بود.این امر هلند را از نظر پول جمع آوری شده در سه ماهه اول ۱.۳ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار می دهد. جای تعجب نیست که بریتانیا با ۳.۹ میلیارد دلار در صدر جدول قرار دارد. لندن ۲.۴ میلیارد دلار از این میزان را به خود اختصاص داده است، اما این رقم نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است. در رتبه دوم آلمان با ۲.۳ میلیارد دلار و پس از آن فرانسه قرار دارد که VCs در آن ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

در سراسر هیئت، بیش از ۵۰۰ معامله ۲ میلیون دلاری یا بیشتر وجود داشت. در همین حال، هوش مصنوعی مولد ۳۸ سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد (از ۲۴ مورد در سه ماهه اول ۲۰۲۳ و در مجموع ۳۹۹ میلیون دلار)، از جمله Qdrant مستقر در برلین با ۲۸ میلیون دلار و PhotoRoom پاریس با ۴۳ میلیون دلار.سحر مگانی، شریک در Visionaries Club، گفت: «بخصوص دلگرم‌کننده است که می‌بینیم بیش از ۵۰۰ شرکت حداقل ۲ میلیون دلار یا بیشتر جمع‌آوری کرده‌اند و خط لوله قوی استارت‌آپ‌هایی را به نمایش می‌گذارند که برای ساختن نسل بعدی شرکت‌های تعیین‌کننده دسته‌بندی توسعه خواهند یافت.» VC مستقر در برلین، اضافه کرد که این شرکت خوشبین است که اروپا این حرکت را تا سال ۲۰۲۴ ادامه دهد.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط