arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرانسه: هرگونه عملیات زمینی در رفح نقطه عطفی در جنگ غزه خواهد بود

با افزایش نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات اسرائیل در رفح، کریستوف لوموان، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که «پاریس با آغاز هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و این امر نقطه عطفی در جنگ جاری در غزه خواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: با افزایش نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات اسرائیل در رفح، کریستوف لوموان، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که «پاریس با آغاز هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و این امر نقطه عطفی در جنگ جاری در غزه خواهد بود.»
 
لوموان گفت که وضعیت انسانی در نوار غزه در حال حاضر فاجعه‌بار و بسیار شکننده است.
 
وی همچنین گفت که دستیابی به آتش‌بس و توقف درگیری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ضروری است.
 
لوموان افزود که این وضعیت غزه بیانگر دلیل نگرانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از احتمال آغاز عملیات نظامی در رفح است.
 
آمادگی برای حمله به رفح
 
سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل دوشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به طور قابل توجهی در حال گسترش منطقه امن ایجاد شده در نوار غزه است.
 
این سازمان افزود که این اقدام در راستای آمادگی برای عملیات نظامی زمینی در شهر رفح صورت می‌گیرد.
 
به گفته سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل این منطقه از المواصی تا اردوگاه النصیرات گسترش خواهد یافت و این منطقه می‌تواند حدود یک میلیون آواره را در خود جای دهد و 5 بیمارستان صحرایی نیز در آنجا ایجاد شده است.
 
پیشتر دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل طرح‌هایی برای ادامه عملیات در جبهه جنوبی نوار غزه را تایید کرده است.
 
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشتر تهدید به حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه کرده بود، جایی که بیش از 1.5 میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند.
 
نتانیاهو همچنین بر ضرورت انجام این اقدام برای از بین بردن آخرین گردان‌های حماس تاکید کرده و رفح را آخرین سنگر این گروه خواند.
نظرات بینندگان