«سولیکو - کاله» تنها شرکت صنایع غذایی و کشاورزی در میان ۱۰۰ صادرکننده برتر کشور در سال ۱۴۰۲ +لیست کامل

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ صادر کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات منتشر کرد و تنها شرکت سولیکو - کاله از گروه صنایع غذایی و کشاورزی در این لیست حضور دارد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، محمد رضوانی فر رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران در این گزارش آورده است: طی سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۲۱، ۴۵۰ فقره اظهار نامه صادراتی توسط ۲۲۳، ۱۵ شخص حقوقی و حقیقی) به وزن کل صادرات ۴۰۹، ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۴۹/۳ میلیارد دلار  بوده است.

بنا بر این گزارش از میان این ۱۰۰ شرکت تنها شرکت سولیکو - کاله از گروه صنایع غذایی و کشاورزی با صادرات بیش از ۱۰۷ هزار تن انواع محصولات صنایع غذایی به ارزش بیش از ۱۵۱ میلیون دلار  در این لیست حضور دارد.

اهم نکات گزارش به تفکیک رویه های صادرات به شرح زیر می باشد: 

۱۰۰ صادر کننده نخست کشور (پیوست) در مجموع بالغ بر ۷۳۹، ۶۹ هزار تن و به ارزش ۲۹ میلیارد دلار کالا از کشور صادر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۱/۵ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش دلاری داشته است و ۵۱٫۱۳ درصد از وزن و ۵۸,۴۸ درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده اند.

۵۷ شرکت از ۱۰۰ صادر کننده نخست کشور شرکتهای فعال در حوزه پتروشیمی نفت و گاز می باشند.

طی این مدت، عمده ترین صادر کننده کشور شرکت ملی گاز ایران بوده است که میزان صادرات آن رقمی بالغ بر ۲۲۰، ۱۶ هزار تن و به ارزش ۶/۱ میلیارد دلار بوده و در حدود ۱۱/۱۹ درصد از وزن و ۱۲/۲۹ درصد از ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است.

 لازم به ذکر است که از ۱۰۰ صادر کننده برتر ۹۲ صادر کننده شخصیت حقوقی و ۸ صادر کننده شخصیت حقیقی داشته است.

برای مشاهده لیست کامل ۱۰۰ شرکت برتر صادرکننده سال ۱۴۰۲ کلیک کنید

کد خبر 54852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =