بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۷

طرفداری | شخصی که واسطه امضای قرارداد لیونل مسی و بارسلونا روی یک دستمال کاغذی بود، با به حراج گذاشتن این سند ارزشمند در برابر اتهامات وارده از خود دفاع کرده است.

به گزارش رلوو، در دنیای پر زرق و برق ستارگان فوتبال، هر چیزی که به بزرگان این رشته پرهیجان و سودآور مرتبط باشد، می‌تواند ارزشمند و خاص تلقی شود. از جمله این موارد، یادگاری‌ها و اسناد مربوط به دوران ابتدایی فعالیت حرفه‌ای آنهاست. در این میان، دستمالی که در سال ۲۰۰۰ برای امضای اولین قرارداد حرفه‌ای لیونل مسی با بارسلونا استفاده شده بود، از این قاعده مستثنی نیست. این دستمال که زمانی فقط یک تکه کاغذ ساده بود، اکنون به خاطر امضای مسی و ارزش تاریخی‌اش، قیمتی معادل ۳۰۰ هزار یورو پیدا کرده است.

دعوای حقوقی بر سر یک دستمال کاغذی

مالکیت این دستمال ارزشمند، اخیراً موضوع یک دعوای حقوقی بین هوراسیو گاجیولی، ایجنت سابق مسی و جوزپ ماریا مینگلا، مدیر استعدادیابی بارسلونا شده است. گاجیولی که واسطه معامله اولین قرارداد مسی با بارسلونا بود، این دستمال را در خانه حراج بونهامز به معرض فروش گذاشته است. اما مینگلا مدعی است که این دستمال متعلق به هر دوی آنها و همچنین کارلس رکساچ، مدیر فنی وقت بارسلوناست. او خواهان این است که این دستمال در موزه بارسلونا نگهداری شود.

گاجیولی این ادعاها را متناقض و نادرست خوانده و می‌گوید که مینگلا فقط به دنبال جلب توجه و ارتقای جایگاه خود در رسانه‌ها از طریق این حراج است. او همچنین تأکید می‌کند که مالک این دستمال بوده و مینگلا هرگز آن را از او درخواست نکرده است.

لیونل مسی روی این دستمال کاغذی قراردادش را در 13 سالگی با بارسلونا نوشت و امضا کرد
  • ادعای عجیب مینگلا

مینگلا در اظهاراتی عجیب، گاجیولی را راننده خانواده مسی خوانده است. گاجیولی در پاسخ به این ادعا گفت:

من برای شغل رانندگان احترام زیادی قائلم. خوشحالم که مینگلا گفت که من راننده خانواده مسی بوده‌ام،  اگرچه لحن او توهین‌آمیز بود و باید عذرخواهی کند. اما این درست نیست. من راننده آنها نبودم.

ابعاد تاریخی این سند گرانبها

این دستمال فقط یک شیء ارزشمند  نیست، بلکه یادآور اولین قدم‌های لیونل مسی در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ است. حفظ و نگهداری از این دستمال می‌تواند به عنوان بخشی از تاریخچه این ورزش محبوب تلقی شود. وضعیت این پرونده در حال حاضر در دادگاه پیگیری می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه کسی مالک نهایی این دستمال تاریخی خواهد بود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *