گفت‌وگو|

مهدی‌پور: توقع مدال از تیم بوکس جوانان منطقی نیست/ اجازه عقده‌گشایی به عده‌ای خاص نمی‌دهم

7:45 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۵۹۸
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مهدی‌پور: توقع مدال از تیم بوکس جوانان منطقی نیست/ اجازه عقده‌گشایی به عده‌ای خاص نمی‌دهم
سرمربی تیم ملی بوکس جوانان گفت: اجازه نمی‌دهیم دوستان برای عقده‌گشایی دهانشان را باز کنند و هرچه می‌خواهند را به زبان بیاورند.

رضا مهدی‌پور در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم بوکس جوانان پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: ان‌شاءالله بامداد پنجشنبه با ۹ بوکسور به مسکو می‌رویم و آنجا هم عازم قزاقستان هستیم تا برای قهرمانی آسیا آماده شویم. نباید از این تیم توقع زیادی داشت، چون زمان بسیار کمی برای آماده‌سازی داشتیم و خیلی از بوکسور‌هایی که با خودمان می‌بریم هنوز روی بدنشان آثار بیماری سرخک وجود دارد و دوران نقاهت را می‌گذرانند.

وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی که فدراسیون‌ها دارند، سید روح‌الله حسینی خیلی زحمت کشیده و درایت کرده که تیم را با ۹ بوکسور به قهرمانی آسیا می‌فرستد. رئیس فدرسیون، چون خودش بوکسور بوده به خوبی می‌داند باید در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کند که سال‌های آینده در بزرگسالان بهره آن را ببیند. به شجاعت بالای حسینی تبریک می‌گویم.

*برخی منتظرند نتیجه نگیریم تا شروع به انتقاد کنند

سرمربی تیم بوکس جوانان ادامه داد: اگر واقع بین باشیم توقع کسب مدال از این تیم با وجود زمان کم آماده‌سازی منطقی نیست. می‌دانم برخی افراد از همین حالا منتظر هستند که ما نتیجه نگیریم و شروع به انتقاد کنند، اما زخم‌های روی بدن بوکسورهایم که نشان از ویروس سرخک دارد برای جواب آن‌ها کافی است. اجازه نمی‌دهیم دوستان برای عقده‌گشایی دهانشان را باز کنند و هرچه می‌خواهند را به زبان بیاورند.

وی با اشاره به اینکه هرکسی از ما مدال‌های رنگارنگ بخواهد یا درک فنی ندارد و یا مغرضانه حرف می‌زند، افزود: کسی که حتی ذره‌ای علم ورزش داشته باشد می‌داند که با ۲ اردو نمی‌توان معجزه کرد و طبق صحبتی که با رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی داشتیم، قرار شد به این مسابقات به چشم تدارکاتی برای رقابت‌های جهانی کرواسی نگاه کنیم.

*به تک تک بوکسورهایم ایمان دارم

مهدی‌پور تصریح کرد: علاوه بر تمام این مسائل قطعاً با مافیای داوری هم رو به رو هستیم، چون کشور‌های استقلال یافته از شوروی سابق می‌توانند از میزبانی قزاقستان استفاده کنند و به داوری‌ها نفوذ کنند. این در حالی است که ما در لابیگری در بحث داوری ضعیف هستیم. در بوکس هرچقدر سطح مسابقات بالاتر باشد، لابیگری کمتر است و در آسیایی بار‌ها شاهد بودیم که حقمان خورده شده است.

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان درباره اینکه آیا نگران نیست که کارنامه موفقش زیر سوال برود، گفت: فقط به خاطر شخص روح الله حسینی به مسابقات می‌روم. می‌دانم که کارنامه درخشان خودم را احتمالاً زیر سوال می‌برم، اما من سر عهدی که با رییس فدراسیون بستم، می‌مانم. تیم جوان و خوبی دارم که به تک تک بوکسورهایم ایمان دارم و می‌دانم آن‌ها آینده بوکس را می‌سازند، اما همیشه واقع بین بوده‌ام.

*تا وقتی بودجه فدراسیون به ۳۰ میلیارد نرسد وزارت ورزش توقعی نداشته باشد

مهدی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که بودجه فدراسیون از سوی وزارت ورزش به ۳۰ میلیارد نرسد نمی‌تواند از ما توقعی داشته باشد. مسئولان فدراسیون شبانه روز در پی پول هستند و خیلی هم تلاش می‌کنند و اعزام‌ها روی زمین نمی‌ماند، اما از وزارت هم می‌خواهیم کمک بیشتری به ما داشته باشد.

وی در پایان اسامی بوکسور‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان 
وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی 
وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی
وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی 
وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی
وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی
وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی
وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی 
وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *