مایکروسافت براساس چهره کاربر آواتار مجازی واقعی ایجاد می‌کند

مایکروسافت

مایکروسافت یک اختراع جدید ثبت کرده است که امکان تولید آواتارهای مجازی بسیار واقع‌گرایانه بر اساس چهره‌های کاربران را فراهم می‌کند.

به گزارش تک‌ناک،این فناوری، که از مدل‌سازی و ردیابی سه‌بعدی چهره استفاده می‌کند، می‌تواند آواتارهایی با قابلیت بیان حالات چهره واقعی ایجاد کند. این سیستم همچنین می‌تواند در دستگاه‌های مختلف مانند هدست‌های واقعیت مجازی، موبایل، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی استفاده شود.

مایکروسافت علاقه زیادی به آواتارهای مجازی دارد. پلتفرم جدیدی به نام Mesh که به‌تازگی منتشر شده است، به کاربران مایکروسافت تیمز امکان می‌دهد تا آواتارهایی برای شرکت در فضاهای مجازی غوطه‌ور ایجاد کنند. فضاهای مجازی غوطه‌ور زمینه‌هایی هستند که کارمندان می‌توانند با‌هم به‌صورت مجازی، حتی با وجود کیلومترها فاصله معاشرت کنند.

به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها در حال کار روی به‌روزرسانی مهمی برای این پلتفرم هستند. مایکروسافت اخیراً پتنتی را منتشر کرده است که فناوری ایجاد آواتارهای مجازی بسیار واقعی را بر‌اساس چهره کاربران توصیف می‌کند. این فناوری «مدل‌سازی و ردیابی سه‌بعدی صورت چندوجهی برای تولید آواتارهای بیانگر» نامیده می‌شود و سیستمی کامپیوتری را توصیف می‌کند که با استفاده از مدل‌سازی و ردیابی سه‌بعدی صورت، آواتارهای رسا ایجاد می‌کند.

سیستم کامپیوتری یادشده پردازنده و سیستم ذخیره‌سازی خاص خود را دارد که داده‌های مورد‌نیاز برای مدل‌سازی آواتار مجازی بسیار واقعی را پردازش و نگه‌داری می‌کند. همچنین، دستورالعمل‌هایی را برای رندر‌کردن آن‌ها نگه می‌دارد. سپس، پردازنده داده‌های اولیه را دریافت می‌کند که ظاهر اولیه مدل صورت است و سیگنال‌های داده چندوجهی اضافی که می‌تواند داده‌های صوتی (مانند صدای کاربر) باشد، برای ایجاد مدل بسیار واقع‌گرایانه از صورت استفاده می‌شود.

درادامه، سیستم داده‌های اولیه و چندوجهی را دریافت و با‌هم در یک فرایند برازش پردازش می‌کند. این فرایند داده‌ها را برای تطابق با مدل تنظیم می‌کند. بر‌اساس فرایند برازش، سیستم مجموعه‌ای از پارامترها را تعیین می‌کند که برای توصیف آواتار مجازی واقع‌گرایانه استفاده می‌شود.

شیوه‌های مدل‌سازی و ردیابی چهره سه‌بعدی رأس‌های سه‌بعدی را بر‌اساس چهره کاربر ایجاد و تغییراتی را روی رأس‌ها از چهره‌ای خنثی برای به‌تصویر‌کشیدن حالات چهره روی مدل چهره دیجیتال اعمال می‌کنند.

این چهارچوب از روش‌های یادگیری عمیق و مدل‌سازی پیشرو برای انجام فرایند برازش پارامتری استفاده می‌کند که سیگنال‌های داده چندوجهی را به مجموعه‌ای از پارامترها یا کدها ترجمه می‌کند که برای ایجاد مدل چهره سه‌بعدی با قابلیت بیان استفاده می‌شود.

از‌آنجا‌که این سیستمی کامپیوتری است، در برخی گزارش‌ها به توانایی ادغام آن در انبوهی از دستگاه‌ها، از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی گرفته تا تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، تبلت‌ها و… اشاره شده است. این یعنی کاربران می‌توانند دستگاهی را برای انتقال آواتارهای مجازی خود به فضایی مجازی شبیه متا یا مش داشته باشند.

مایکروسافت ممکن است به‌دنبال پیاده‌سازی این سیستم جدید آواتار مجازی واقع‌گرایانه در پلتفرم‌های موجود مانند Microsoft Teams و Microsoft Mesh یا حتی Windows باشد. در‌حال‌حاضر، اگرچه فضاهای مجازی وجود دارند، به‌دلیل محدودیت‌هایشان فعلاً چندان محبوب نیستند. بااین‌همه، سیستمی مانند سیستم معرفی‌شده در مطلب حاضر می‌تواند افراد بیشتری را به پیوستن به فضاهای مجازی تشویق کند.

ناگفته نماند که صنعت بازی نیز می‌تواند از این فناوری بهره‌مند شود و به کاربران امکان دهد تا شخصیت‌های خود را بر‌اساس ظاهر خود سفارشی کنند و تجربه بازی بسیار شخصی‌سازی شده را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.