گوشی شیائومی 13T بخریم یا سامسونگ S21 FE؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

گوشی شیائومی 13T و سامسونگ S21 FE از جمله گوشه‌های رده بالا و محبوب در بازار به حساب می‌آیند که با قیمت حدودی 24 میلیون تومان در زمان تهیه این گزارش به فروش می‌رسند. این محصولات از بسیاری از جهات شبیه به یکدیگر هستند اما با این حال تفاوت‌های قابل توجهی نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در انتخاب بهترین مدل برای هر فرد، پیش از هر چیز باید نیازهای خود را دید و مناسب با علاقه خود تصمیم گرفت.

کاماپرس در این گزارش ویژگی‌های گوشی شیائومی 13T و سامسونگ S21 FE را با جست و جو در سایت‌های اینترنتی معرفی کرده و مقایسه می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی 13T و سامسونگ S21 FE از نظر ظاهری

گوشی شیائومی 13T با ساختار بدنه جلو شیشه، پشت شیشه یا پلیمر سیلیکون ساخته شده و فریم پلاستیکی دارد. ساختار بدنه در محصول سامسونگ نیز جلو شیشه‌ای و پشت پلاستیکی است اما در آن از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. وزن گوشی اس 21 اف نیز سبک‌تر بوده و 177 گرم در نظر گرفته می‌شود در حالیکه گوشی شیائومی 193 گرم وزن دارد.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که گوشی شیائومی 13T با صفحه نمایش بزرگ‌تری طراحی شده است. سایز صفحه نمایش در این گوشی 6.67 اینچ بوده و در گوشی S21 FE با اندازه 6.4 اینچ عنوان می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مقایسه گوشی شیائومی 13T و سامسونگ S21 FE دوربین و ظرفیت حافظه

ظرفیت حافه داخلی در هر دو گوشی به یک اندازه بوده و 256 گیگابایت است. اما از نظر حافظه رم گوشی شیائومی 13T دارای رم 12 گیگابایتی بوده و گوشی سامسونگ  S21 FE رم 8 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی شیائومی دوربین‌های پشت قوی‌تری عرضه کرده و کیفیت دوربین‌های آن 50 و 50 و 12 مگاپیکسل در نظر گرفته می‌شوند. در حالیکه گوشی سامسونگ با کیفیت دوربین‌های پشت 12 و 8 و 12 مگاپیکسلی طراحی شده است. البته افرادی که به دوربین سلفی اهمیت بیشتری می‌دهند بهتر است بدانند که گوشی سامسونگ دوربین سلفی بهتری دارد. کیفیت دوربین سلفی در این مدل 32 مگاپیکسل بوده و در گوشی شیائومی 13T 20 مگاپیکسل است.

مقایسه گوشی شیائومی 13T و سامسونگ S21 FE از نظر ویژگی‌های فنی دیگر

ظرفیت باتری در گوشی شیائومی 13T با عدد 5000 میلی آمپر ساعتی مشخص شده و این در صورتی است که گوشی سامسونگ S21 FE ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را عرضه می‌کند. هر دو محصول از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. مدل شیائومی از شارژ سریع 67 واتی و مدل سامسونگ از شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند. البته در گوشی سامسونگ امکان استفاده از قابلیت شارژ معکوس 4.5 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی نیز ارائه می‌شود.

هر دو گوشی از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی کرده و از حالت نویزگیر استفاده می‌کنند. همچنین مقاومت نسبتا بالایی در برابر رطوبت و گرد و خاک دارند. هر دو گوشی شیائومی و سامسونگ در این مدل‌ها انتخاب مناسبی برای گیمرها به حساب می‌آیند.

نرخ به روز رسانی تصویر در گوشی شیائومی 144 هرتز بوده و در گوشی سامسونگ 120 هرتز در نظر گرفته می‌شود. از نظر رزولوشن تصویر نیز می‌توان گفت گوشی شیائومی 13T دارای رزولوشن 1220 در 2712 پیکسلی بوده و همچنین 68 میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. گوشی سامسونگ نیز رزولوشن 2340 در 1080 داشته و 16 میلیون رنگ را نمایان می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایفتوشه منسامسونگسورن استورشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز