سیاسی

توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد

توصیف رئیس جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

میدل ایست نیوز: توصیف رئیس جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

این پیام با واکنش گسترده کاربران عراقی مواجه شد که اظهارات اردوغان را «اهانت به بغداد و عراق» خواندند.

از جمله «اسد»، کاربر مشهور در شبکه اجتماعی X، نوشت: «اردوغان شمال عراق را بمباران می‌کند و وقتی به بغداد می‌رود می‌گوید یکی از شهرهای تمدن کهن ما».

کاربر دیگری به نام «ابوهشام الهاشمی» نیز با انتشار توئیتی نوشت: «سلطه‌جویی در خون عثمانی‌هاست» و با ایموجی خنده نوشت: اردوغان بغداد را شهر تمدن عثمانی می‌خواند.

«یوسف یوسف» کاربر دیگری بود که دراین‌باره نوشت: «بغداد با گذشته کهن و عمق تاریخی خود نماد عراق است و از جنایات عثمانی مبراست» و اظهارات اردوغان را اهانت به عراق و پایتخت کهن آن، بغداد، دانست.

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سفری پس از 12 سال، وارد بغداد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا