جهش بی‌سابقه اونس جهانی دلیل نوسان بازار طلا

عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: مهم‌ترین علت رشد قیمت طلا در داخل کشور به افزایش قیمت اونس جهانی مربوط است.

به گزارش صدای بورس،سید رضا اخلاقی شریعت؛ عضو کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران درباره افزایش قیمت طلا در چندین ماه گذشته گفت: بازار طلا ممکن است به علت‌های مختلفی رشد یا اُفت قیمت را تجربه کند؛ اما مهم‌ترین علت رشد قیمت طلا در داخل کشور به افزایش قیمت اونس جهانی مربوط است.

وی افزود: بحران‌های سیاسی و درگیری‌های منطقه باعث ایجاد التهاب در بازار ارز شده البته تنش‌های سیاسی و رخدادهای اخیر به نوعی بازار جهانی طلا را نیز متاثر کرده به طوری که قیمت طلا در بازارهای جهانی طی ۷ ماه اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به این موضوع که جهش بی سابقه اُنس جهانی باعث افزایش قیمت طلا شده ، گفت: درگیری‌های سیاسی در بازار منطقه باعث ایجاد التهاب و افزایش قیمت دلار شده که همراه با رشد اُنس جهانی منجر به جهش شدید قیمت طلا در بازار داخلی کشورمان شده است.

به گزارش ایبنا،عضو کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران اظهار داشت: در زمان تنش‌های سیاسی مردم برای حفظ ارزش پول ترجیح می‌دهند ریال خود را به سایر دارایی‌ها مانند طلا و ارز تبدیل کنند؛ اما باید آگاه باشند که ارز مسئله سیاسی است و سرمایه گذاری در آن با ریسک همراه است؛ همچنین برای طلا نیز باید با علم کافی اقدام کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

کد خبر 494003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =