خبرگزاری کار ایران

خاندوزی مطرح کرد:

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۹۵

وزیر اقتصاد اظهار داشت: با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس می‌کنیم و همچنین برای بسیاری از پروژه های جذاب معدنی کشور ظرفیت در بازار سرمایه وجود دارد که باید مشارکت مردمی و تامین جمعی مردم فراخوان کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی  با بیان اینکه همکاری ملی و همدلی ملی رمز غلبه کردن بر موانعی است که ظاهراً حل نشدنی به نظر می‌رسند، اظهار داشت: روح ورزش به اجرای این اقدام سرایت کرد و خود را در یک تدبیر نشان داد و امروز مشکل ٢٠ ساله رفع و بلاخره انجام شد.

وی ادامه داد: یادمان می‌آید که درباره واگذاری این دو باشگاه چه می‌گفتند و حرف‌ها این بود که از این مصوبات و ابلاغ‌ها زیاد بوده و دولت‌ها برای واگذاری ‌ها اراده ندارند اما شاهد آن هستیم که امروز با همت جمعی جشن واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را می‌گیریم.

وزیر اقتصاد گفت: از رییس جمهوری تا تمام دولت و خانواده ورزش در اجرای این واگذاری موثر بودند و این اقدام نتیجه این همدلی و همراهی‌ها است. دولت سیزدهم، دولت خاتمه پروژه‌ها است و امروز هم در واگذاری این دو باشگاه یکی دیگر از  پروژه‌های ناتمام را خاتمه داد.

وی با بیان اینکه نسبت به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی کاملا اراده جدی داریم، اظهار داشت: ۶ ماه اول دولت واگذاری ١٠ درصدی این دو باشگاه به مردم انجام شد و به طبع  آن و مشارکت مردم و بورسی شدن منجر به شفافیت و پاسخگویی شد و  مدیران از تاریکخانه بیرون آمدند و این گام اولی بود که اتفاق افتاد و ثمرات آن را دیدیم.

خاندوزی با تاکید براینکه جای سایر بخش‌ها و شرکت همچنان در بازار سرمایه خالی‌ است، گفت: مقدمات حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه آماده کرده‌ایم و با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس می‌کنیم و همچنین برای بسیاری از پروژه های جذاب معدنی کشور ظرفیت در بازار سرمایه وجود دارد که باید مشارکت مردمی و تامین جمعی مردم فراخوان کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره موضوع اهلیت خریداران در واگذاری‌ها اظهار داشت: موضوع مهم واگذاری به خریدار با اهلیت و تخصصی است و امروز اصرار دولت این است که واگذاری‌ها را با چشم اندازی بلند مدت انجام شود و خریداران توانایی اداره حرفه‌ای و رعایت ضوابط اقتصادی را داشته باشند تا  باشگاه واگذار شده بتواند فعالیت حرفه‌ای خود را انجام دهند.

خاندوزی تاکید کرد: چشم انداز ما برای تامین منابع این دو باشگاه، ایجاد منابع پایدار است و این دو باشگاه می‌توانند درآمد پایدار داشته باشند تا دغدغه میلیون‌ها طرفدار این دو باشگاه و مشکلات حقوقی ایجاد می‌شود و در شأن این تیم‌ها و طرفداران آنها نیست، حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز