پایگاه‎ها و شهرک‎های رژیم صهیونیستی زیر موشک‎باران مقاومت لبنان

13:26 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۸۱۵
پایگاه‎ها و شهرک‎های رژیم صهیونیستی زیر موشک‎باران مقاومت لبنان
حزب‌الله لبنان و قدرت آن طی ماه‌های گذشته به یکی از نگرانی‌های اصلی شهرک‌نشینان صهیونیست، به‌ویژه ساکنان شمال اراضی اشغالی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - حزب‌الله لبنان اعلام کرد که شهرک شومیرا در شمال اراضی اشغالی را در پاسخ به حمله جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به شهرک حانین در جنوب لبنان، با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

منابع عبری‌زبان نیز از حمله موشکی به شهرک اویویم در شمال اراضی اشغالی خبر داده و اعلام کردند یک راکت مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

این حملات در حالی اجرا شدند که حزب‌الله لبنان روز گذشته نیز ۲ پایگاه نظامی مهم رژیم صهیونیستی را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار داده بود.

حزب‌الله در بیانیه‌ای گفته بود: مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز در شمال عکا هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده بود که این حمله پاسخی به ترور یکی از مبارزانش در منطقه عدلون در جنوب لبنان بوده است.

کارشناسان می‌گویند که حمله به عکا دوربرد‌ترین حمله مقاومت اسلامی لبنان به عمق اراضی اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بوده است. 

پایگاه تحلیلی فوروارد در مقاله‌ای نوشت که احساس ترس عمیقی در میان صهیونیست‌ها وجود دارد. با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم با احساس عمیقی از احساس وجودی بر خلاف آنچه در تاریخ کوتاه خود تجربه کرده‌اند، مواجه هستند.

خانواده‌ها در حال لغو برنامه‌های سفر به خارج از اراضی اشغالی برای تعطیلات فعلی هستند؛ آن‌ها نگران این هستند که درگیری در جبهه شمالی مانع از بازگشت آن‌ها به این مناطق شود.

ساکنان مناطق شمالی اراضی اشغالی از ترس حزب‌الله لبنان پناهگاه‌های خود را آماده کرده‌اند. 

شهرک‌نشینان از هر طبقه و سن و مکانی در اراضی اشغالی به‌طور فزاینده‌ای بیشتر احساس می‌کنند که از سوی کابینه خود رها شده‌اند.

جروزالم‌پست هم در مقاله‌ای نوشت که نزدیک به ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین از شمال اراضی اشغالی تخلیه شده‌اند. شهرک‌نشینان تا پیش از این اظهارات زیادی را درباره تهدید حزب‌الله شنیده بودند، اما این تهدیدات را تا به امروز جدی نگرفته بودند.

این فقط تهدید نفوذ نیرو‌های حزب‌الله نیست که شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی از آن می‌ترسند؛ آن‌ها همچنین از هدف قرار گرفتن این مناطق از سوی راکت‌های حزب‌الله هراس دارند. 

الجزیره هم نوشت که حزب‌الله حضور پررنگی در جنوب لبنان دارد؛ جایی که از حمایت مردمی برخوردار است.

حزب‌الله قویترین بازیگر سیاسی و نظامی در لبنان امروز و تنها گروه سیاسی است که پس از پایان جنگ داخلی لبنان در سال ۱۹۹۰ برای مقاومت در برابر اشغالگران رژیم صهیونیستی مسلح باقی مانده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *