خبرگزاری کار ایران

توجه ویژه به روستاهای استان‌های مرزی در اولویت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۳۴

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: تقویت و توسعه روستاهای مرزی دغدغه جدی معاونت اموردهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مجتبی رضازاده با بیان اینکه، تقویت و توسعه روستاهای استان‌های مرزی از برنامه‌های میان مدت این سازمان است گفت: تثبیت جمعیت در روستاهای مرزی به معنی تقویت امنیت پایدار در استان و به تبع آن ثبات و آرامش در میهن اسلامی است و باید حداقل‌های معیشت برای مرزنشینان و روستاییان عزیز در این مناطق فراهم، تا از مهاجرت آن‌ها به شهرها و ایجاد حاشینه نشینی جلوگیری شود.

رضازاده خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد، همچنین نابرابری در خدمات شهری و روستایی از مشکلاتی است که روستائیان از آن رنج می‌برند.

وی افزود: پتانسیل‌های بالقوه‌ای در اغلب روستاهای مرزی در زمینه منابع معدنی و زیرزمینی وجود دارد که هنوز به‌طور کامل شناسایی در خصوص آن انجام نشده و یا اگر انجام شده، بالفعل نشده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی گفت: با تسهیل راه‌های ارتباطی، سرمایه‌گذاری و ایجاد امکانات می‌بایست، در راستای ایجاد اشتغال در روستاهای مرزی تلاش کرد.

وی با بیان این نکته که اصلاح، تکمیل و رسیدگی به روستاها دیدگاه دولت است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رییس جمهور محترم و وزیرکشور، روستاها را محل تولید متنوع می‌دانند بنابراین توانمندی روستائیان از جمله برنامه‌های دولت به‌شمار می‌رود که معاونت اموردهیاری‌ها در پیروی از این سیاست چنین برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اعلام کرد: تا کنون چندین جلسه کارشناسی با حضور مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها و دیگر مسوولین ذی‌ربط برگزار شده است تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها، امکان‌سنجی و چگونگی برپایی بازارچه‌های مرزی شناسایی و شیوه نامه‌های مربوطه تهیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز