سیاسی

رئیس‌جمهور عراق به باکو دعوت شد

رئیس جمهور عراق برای حضور در اجلاس آب و هوا که نوامبر سال جاری در آذربایجان برگزار می‌شود، به این کشور دعوت شد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق، امروز چهارشنبه (24 آوریل) در کاخ السلام، از نصیر ممدوف سفیر جمهوری آذربایجان در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید پیامی مکتوب از الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود دریافت کرد که در این پیام، از وی برای مشارکت در اجلاس آب و هوا  COP29، که نوامبر سال جاری در باکو پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود، دعوت شد.

رئیس جمهور عراق، ضمن ابراز قدردانی و تشکر از این دعوت، درود خود به علی‌اف و آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر برای ملت آذربایجان را به سفیر این کشور ابلاغ کرد.

رشید در ادامه بر ضرورت برگزاری این قبیل اجلاس‌ها در سایه تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن بر محیط زیست از جمله افزایش دمای هوا، بیابان‌زایی و خشکسالی که اغلب کشورها از آن رنج می‌برند، تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت پیگیری اجرای تصمیم‌ها و توصیه‌های صادر شده در اجلاس‌های پیشین و اجرای آنها در راستای مقابله با آثار تغییرات آب و هوایی و الزام کشورها به اجرای اصولی که محافظت از محیط زیست در برابر آلودگی را تضمین می‌کند، اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و توسعه همکاری دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری، حمل و نقل هوایی و استفاده از امکانات دو کشور در دستیابی به رشد همه جانبه تاکید کرد.

از طرفی دیگر سفیر آذربایجان در بغداد ضمن تاکید بر تمایل و اهتمام کشورش نسبت به تحکیم همکاری با عراق در حوزه‌های مختلف، از توجه رئیس جمهور عراق به توسعه روابط و سازوکارهای ارتباطی و هماهنگی بین بغداد و باکو قدردانی و تشکر کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا