پایان جولان دلالان مسکن در پلتفرم‌ها

عده‌ای از دلالان با ارائه آگهی‌های نجومی سبب افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار می‌شوند که این امر قرار است با برخورد و مسدود شدن پلتفرم‌ها پایان یابد.

روز گذشته ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» اظهار کرد که برخی از دلالان و سوداگران از این بستر استفاده می کنند و املاکی را که دارای وجود خارجی نیستند را در این سکوها آگهی می‌کنند.

فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن با توجه به این امر، اظهار کرد که عده‌ای از دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زین پس اگر املاکی قصد دارد تا در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود در مرحله اول باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه سال 1402 سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و در حال حاضر پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند، اظهار کرد: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

گفتنی است، قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه سبب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود