ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک دورسی و بیت‌کوین
کریپتوکارنسی

جاه‌طلبی «جک دورسی»؛ شرکت Block یک سیستم استخراج بیت‌کوین جدید می‌سازد

شرکت Block جک دورسی ضمن تکمیل ساخت تراشه سه نانومتری استخراج بیت‌کوین، قصد دارد یک سیستم جدید استخراج بیت‌کوین توسعه دهد.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵

«جک دورسی» اعلام کرد که شرکت پرداخت همراه او، یعنی Block (اسکوئر سابق) جاه‌طلبی‌های خود در زمینه استخراج بیت‌کوین را گسترش می‌دهد. جک دورسی می‌گوید که این شرکت ساخت تراشه سه نانومتری استخراج بیت‌کوین خود را به پایان رسانده و اکنون درحال همکاری با یک شرکت سازنده نیمه‌رسانای جهانی است. همچنین این شرکت قصد دارد در گام بعدی یک سیستم کامل استخراج بیت‌کوین توسعه دهد.

براساس اعلام بلاک، شرکت جک دورسی با هدف تمرکززدایی در تأمین سخت‌افزار استخراج بیت کوین، توسعه یک تراشه پیشرفته استخراج این ارز دیجیتال را به پایان رسانده است. این شرکت در بیانیه خود می‌گوید که آن‌ها زمان زیادی را صرف صحبت با طیف گسترده‌ای از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین کرده‌اند تا مسائل اپراتورهای استخراج را شناسایی کنند. حالا با استفاده از این اطلاعات، ضمن تکمیل ساخت تراشه مستقل برای ماینینگ، این شرکت می‌خواهد یک سیستم استخراج کامل با طراحی جدید توسعه دهد.

سیستم استخراج بیت‌کوین جدید شرکت Block

هدف عمده شرکت Block برای توسعه تراشه و سیستم جدید، درواقع دموکراتیزه‌کردن دسترسی به استخراج بیت‌کوین است. وقتی بلاک برای اولین‌بار در سال2021 وارد تجارت ساخت سخت‌افزار ماینینگ شد، دورسی گفت که استخراج ارز دیجیتال برای همه در دسترس نیست و همه افراد نمی‌توانند مسائل پیچیده این فرایند را برطرف کنند.

از سویی، کسانی که در ماینینگ بیت‌کوین فعالیت دارند، مدت‌ها نگران این بوده‌اند که آسیب‌پذیری‌های سخت‌افزاری ممکن است ثبات شبکه را به‌خطر بیندازند. به‌عنوان مثال، تراشه ASIC مورداستفاده در سکوهای استخراج، در چین تولید می‌شود و این کشور در سال‌های اخیر درگیری‌های خود را با بخش کریپتو ثابت کرده است.

بلاک در بیانیه اخیر می‌گوید که هدف این پروژه هم تمرکززدایی در عرضه سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین و هم در زمینه توزیع نرخ هش یا هش ریت (Hash rate) است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی