ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا و بیت کوین
کریپتوکارنسی

تسلا برای هفتمین فصل متوالی هیچ‌یک از 9720 بیت‌کوین خود را نفروخت

تسلا همچنان دارایی بیت‌کوین خود به ارزش 711 میلیون دلار را حفظ کرده است. این هفتمین فصل متوالی است که این شرکت هیچ‌ بیت‌کوینی نمی‌فروشد.

آزاد کبیری
نوشته شده توسط آزاد کبیری | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

تسلا تحت مالکیت «ایلان ماسک»، پس از هفت فصل متوالی همچنان 9720 بیت‌کوین خود به ارزش 711 میلیون دلار را حفظ کرده است. تسلا می‌گوید در سه‌ماهه اول سال 2024 حتی یک بیت‌کوین از دارایی‌های بزرگ خود را نفروخته است. قابل‌ذکر است که این شرکت در فصل اول 2024 افت شدید سود و درآمد را تجربه کرد.

براساس گزارش مالی سه‌ماهه نخست 2024 تسلا، این شرکت پیشرو در تولید خودروهای برقی پس از فروش موفقیت‌آمیز 75 درصد از دارایی‌های خود (تقریباً 936 میلیون دلار بیت‌کوین) در سال 2022، در‌حال‌حاضر 9720 واحد بیت‌کوین دارد. ارزش فعلی این تعداد بیت‌کوین تقریباً 711,050,000 دلار است.

رشد ارزش دارایی بیت‌کوین تسلا در فصل‌های گذشته

طبق گزارش مالی اخیر، تسلا در این فصل نیز در فروش یا خرید بیت‌کوین شرکت نکرده است؛ به‌عبارت دیگر، این شرکت در هفت فصل متوالی هیچ‌یک از دارایی‌های بیت‌کوین خود را نفروخته است.

ممکن است برخی از کارشناسان بازار، این امر را نشان‌دهنده عدم رشد کسب‌وکار متعلق به ایلان ماسک بدانند، اما شایان ذکر است که در همان سه‌ماهه اول 2024، قیمت بیت‌کوین با درصد معقولی افزایش یافت. بیت‌کوین در ماه مارس (اسفند 1402) به بالاترین قیمت خود یعنی 73,250 دلار رسید که ناشی از تقاضای بالا برای صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت‌کوین بود.

افزایش قیمت این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که ارزش دارایی بیت کوین تسلا به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. پیش‌ازاین وقتی که این شرکت وضعیت سبد بیت کوین خود را گزارش داد، 9720 بیت کوین آن تنها 275.6 میلیون دلار ارزش داشت. در مقایسه با فصل اول 2024 که قیمت بیت کوین بیش از 200 درصد افزایش داشته است، ارزش قبلی دارایی بیت کوین تسلا با رقم فعلی فاصله زیادی دارد.

بااین‌حال، این شرکت از نظر درآمد و سود، چندان عملکرد خوبی در سه‌ماهه گذشته میلادی نداشته است. تسلا در فصل اول سال جاری میلادی 21 میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی