واردات گوشت گرم از آفریقا

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: واردات گوشت گرم از آفریقای جنوبی و تانزانیا به زودی آغاز می‌شود.

سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با بیان اینکه مذاکرات تجارت آزاد ایران و پاکستان آغاز شده است، گفت:در این رابطه چهار دور مذاکره انجام شده و قبل از سفر اخیر رئیس جمهور هم بخشی از مذاکرات پیش رفته و تبادل لیست و سند انجام شده است. در حال حاضر منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم و امیدواریم که تجارت آزاد با پاکستان سال جاری اجرا شود.

وی افزود: همه کشورها از تولید داخل خودشان حمایت می‌کنند و با توجه به این موضوع پاکستان هم به صادرات محصولات کشاورزی و نساجی خود اهمیت می‌دهد.

قنادزاده با بیان اینکه به طور کلی تجارت آزاد کار ساده‌ای نیست اما دو کشور تمایل دارند، اظهار کرد: مواقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا به مجلس ارسال شده، سایر کشورها هم تا پایان بهار مصوبه مجلس خود را خواهند گرفت و ما هم امیدواریم تا پایان مجلس فعلی این موضوع در مجلس ما هم به نتیجه برسد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت افزود: تجارت ترجیحی بین ایران و پاکستان در حال انجام است، پاکستان کشور بزرگی است و با توجه مرز مشترک ظرفیت همکاری بالایی بین دو کشور هست و در حال حاضر دو کشور بمنظور رسیدن به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری هدف‌گذاری کردند. همچنین در سند ۵ ساله همکاری دو کشور دیده شده که تجارت ایران و پاکستان تا سال ۱۴۰۳ به ۵ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: یکی از مشکلات تجارت دو کشور تجارت غیررسمی است و در صورتی که تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.چرا که تجارت رسمی دو کشور حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، اما اگر تجارت غیررسمی هم مصاحبه شود حداقل دو برابر این رقم است. در مجموع هدف گذاری شده در کوتاه مدت تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت در ادامه پیرامون موضوع تجارت ایران و قاره آفریقا گفت: قاره آفریقا ۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد.

وی تصریح کرد: بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و غیره می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده درباره این موضوع که آیا قرار است یک هیئت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، یا خیر، اظهار کرد: تاکنون هیئتی وارد نشده، تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با اشاره به واردات گوشت‌ از آفریقا اظهار کرد: در حال حاضر گوشت گرم از کنیا به صورت منظم و هفته‌ای دو تا سه بار انجام می‌شود.

وی در این راستا افزود: واردات گوشت گرم از آفریقای جنوبی و تانزانیا هم به زودی شروع می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین گوشت‌ها، گوشت آفریقا است.

قنادزاده گفت: حجم‌ واردات هم متنوع است و از ۷۰ تا ۸۰ تن در روز شروع شده و نوسان داشته است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود