۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

افراد آنقدرها که به نظر می رسد خوب نیستند/ظاهری خوب اما باطنی….!

همه ما آنها را ملاقات کرده ایم. آن افرادی که خیلی خوب به نظر می رسند، اما چیزی در مورد آنها درست نمی نشیند.

افراد آنقدرها که به نظر می رسد خوب نیستند/ظاهری خوب اما باطنی….!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همه ما آنها را ملاقات کرده ایم. آن افرادی که خیلی خوب به نظر می رسند، اما چیزی در مورد آنها درست نمی نشیند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

معامله اینجاست

این دستکاری‌کنندگان در تقلید از افراد واقعاً خوب متخصص هستند و از اعمال و عبارات خاص برای ایجاد چهره‌ای از مهربانی استفاده می‌کنند. اما کسانی که می دانند می توانند تفاوت را تشخیص دهند.بنابراین، چگونه می توانید یک دستکاری را از یک شخص واقعاً خوب تشخیص دهید؟در این قطعه آشکار، ما به ۵ چیز می پردازیم که یک دستکاری سطح بالا انجام می دهد تا سعی کند مانند یک فرد خوب ظاهر شود.این در مورد پرورش سوء ظن یا بی اعتمادی نیست، بلکه برای ایجاد آگاهی و نجات بخشی از درد دل است.پس با غلبه بر خود به دنیای فریبکاری و فریبکاری، با لباسی زیبا از مدهای قدیمی، سوار شوید.

افراد آنقدرها که به نظر می رسد خوب نیستند/ظاهری خوب اما باطنی….!

آنها همیشه از شما تعریف می کنند

همه ما یک تعریف خوب را دوست داریم، درست است؟ این باعث افزایش عزت نفس ما می شود و باعث می شود احساس ارزشمندی کنیم.البته دستکاری ها این را می دانند. آنها قدرت یک تعریف و تمجید به موقع را می دانند و از به کار بردن آن مانند یک سلاح نمی ترسند. تعارف آنها حتی ممکن است بیش از حد و بیش از حد به نظر برسد، تقریباً خیلی خوب است که درست باشد.در اینجا یک مثال است.فرض کنید شما به تازگی با این شخص آشنا شده اید و در عرض چند دقیقه، آنها در حال ستایش شما هستند و به شما می گویند که چقدر شگفت انگیز هستید در حالی که به سختی چیزی در مورد شما می دانید.به نظر ماهی است، درست است؟

آنها اغلب نقش قربانی را بازی می کنند

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که به نظر می رسد همیشه داستان هق هق دارد؟ من هم آنجا بوده اممن یکی از همکارهای قدیمی ام را به یاد می آورم، بیایید او را تام بنامیم، که همیشه داستان های وای را تعریف می کرد. از کودکی وحشتناکش تا رشته بدشانسی هایش در بزرگسالی، به نظر می رسید منبع بی پایانی از داستان های تراژیک داشته باشد.اولش دلم براش سوخت. فکر می کردم او بدشانس بود، قربانی شرایط. اما بعد شروع کردم به چیزی که متوجه شدم.تام هرگز مقصر نبود. نه یکبار. همیشه تقصیر شخص دیگری بود، از والدین بی‌رحمش گرفته تا دوستان بی‌توجهش. انگار او هیچ نقشی در داستان زندگی خودش نداشت، فقط یک مسافر بدبخت که زندگی “برایش اتفاق افتاد”.این یک رفتار دستکاری کلاسیک است.

دستکاری‌کنندگان سطح بالا اغلب نقش قربانی را برای برانگیختن همدردی و منحرف کردن سرزنش بازی می‌کنند. آنها از داستان های غم انگیز خود به عنوان سپر استفاده می کنند و خود را از هر گونه انتقاد یا مسئولیت محافظت می کنند.در حالی که همدلی با دیگران مهم است، مراقب کسانی باشید که هرگز مسئولیت اعمال خود را بر عهده نمی گیرند. این می تواند یک دستکاری باشد که سعی می کند پشم را روی چشمان شما بکشد.

آنها دقیقاً می دانند چه زمانی باید وارد عمل شوند

شما یک روز وحشتناک، نه خوب، و بسیار بد را سپری می کنید. هر چیزی که ممکن است اشتباه شود، اشتباه شده است. درست زمانی که می خواهید آن را ترک کنید و به رختخواب برگردید، این شخص وارد می شود. همه آنها لبخند می زنند، یک کلمه محبت آمیز یا یک دست کمک می کنند، درست زمانی که شما بیشتر به آن نیاز دارید.

آنها همیشه با شما موافق هستند

ممکن است متوجه شوید که برخی افراد همیشه با شما موافق هستند. مهم نیست که شما چه می گویید، آنها همان جا هستند و با سر تکان می دهند و نظرات شما را تکرار می کنند.در ابتدا کمی چاپلوس است. اما بعد مشکوک می شود.می بینید، مطالعات نشان می دهد که مردم بیشتر به کسانی که نظرات خود را به اشتراک می گذارند اعتماد می کنند و دوست دارند. این بخشی از پدیده ای به نام “سوگیری تایید” است.دستکاری ها به خوبی از این موضوع آگاه هستند. آنها از آن به نفع خود استفاده می کنند و وانمود می کنند که نظرات شما را به اشتراک می گذارند تا اعتماد و تایید شما را جلب کنند.پس چگونه می توانید تفاوت بین فردی که واقعاً موافق است و یک دستکاری سطح بالا را تشخیص دهید؟ ممکن است مشکل باشد، اما مراقب باشید تا ببینید چقدر سازگار هستند.

آنها به سرعت کمک می کنند (اما یک مشکل وجود دارد)

آیا این شگفت انگیز نیست که کسی همیشه آماده کمک کردن باشد؟ آنها با ضربان قلب در آنجا هستند، آماده اند تا بپرند و در هر چیزی که نیاز دارید کمک کنند. این باعث می شود احساس کنید که مورد توجه قرار گرفته اید، با ارزش هستید.اما این یک جنبه دیگر هم دارد.این افراد همیشه به خاطر “مهربانی” خود چیزی را می خواهند. تقریباً مثل این است که آنها امتیاز خود را حفظ می کنند، مطمئن شوید که شما همیشه به آنها بدهکار هستید تا بتوانند هر زمان که به آن نیاز داشتند، به آنها کمک کنند.موضوع اینجاستافرادی که واقعاً به شما اهمیت می دهند، خوشحال می شوند که به شما کمک کنند، چه چیزی برای آن پس بگیرند یا نه.این بخش بزرگی از معنای آدم خوب بودن است – آنها فقط از شادی دادن به دیگران و آسان کردن زندگی خود لذت می برند.دستکاری‌کنندگان می‌توانند یاد بگیرند که چگونه به دیگران ببخشند، اما هرگز نمی‌توانند لذتی را که یک فرد واقعاً خوب از آن می‌برد، جعل کنند – و هر کاری که برای شما انجام می‌دهند دیر یا زود برمی‌گردند.

افکار نهایی

اگر نشانه‌هایی که در مورد آن صحبت کردیم به صدا در می‌آیند، ممکن است با یک دستکاری سطح بالا مواجه شده باشید. درک این موضوع می تواند ناراحت کننده و حتی آزاردهنده باشد – به خصوص اگر باور داشته باشید که آنها واقعاً فرد خوبی هستند.اما به یاد داشته باشید، آگاهی اولین قدم برای تغییر است.شما می توانید یاد بگیرید که این رفتارها را تشخیص دهید و از خود محافظت کنید. این برای مشکوک شدن به همه کسانی که ملاقات می کنید نیست، بلکه درک این موضوع است که همه کسانی که خوب به نظر می رسند بهترین نیت را ندارند.همانطور که مراقب این علائم هستید، همیشه به یاد داشته باشید که به حرف دل خود گوش دهید. اگر چیزی احساس می‌کند، احتمالاً همینطور است. به احساسی که در اطراف افراد خاص دارید توجه کنید – احساس تعهد، گناه یا بدهکاری دائمی می تواند علامت قرمز باشد.این یک فرآیند یک شبه نیست. این زمان و حوصله میبره. اما با هر مرحله، در تشخیص زیبایی واقعی از دستکاری بهتر خواهید شد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط