۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

اجتماعی

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | فیش حقوقی با کد ملی

بازنشستگان چگونه فیش حقوقی خود را میتوانند دریافت کنند؟

دانلود فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فیش حقوقی یکی از مهم ترین رکن های هر شغلی است که با وجود آن افراد میتوانند از زیر و بم کاری خود با خبر شوند. فیش حقوقی برای تمامی مشاغل و تمامی افراد در نظر گرفته است برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

فیش حقوقی

فیش حقوقی

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۳ ، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

فیش حقوق فروردین بازنشستگان صادر شد

فیش حقوقی فروردین ماه بازنشستگان کشوری بر روی سایت صندوق بارگذاری شده است.

کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس www.sabasrm.ir یا ازدرگاه www.cspf.ir میتوانند نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند.

بی عدالتی در حق بازنشستگان

یدالله فرجی گفت: افزایش سایر سطوح مزدی کمتر از حداقل مزد و مستمری، هیچ تناسبی با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارد و با این رویکرد، به تدریج سایر سطوح مزدی از میان برداشته می‌شود و همه بازنشستگان تبدیل به حداقل‌بگیر می‌شوند یدالله فرجی، که فعال صنفی بازنشستگان کارگری است، به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت اعمال خواهد شد و معوقه فروردین در خرداد پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: چرا سازوکار مناسب برای صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان از فروردین وجود ندارد؟ مدیران سازمان تامین اجتماعی هر هفته و هر ماه، در مورد مزایایِ الکترونیکی‌سازی و دولت الکترونیک صحبت می‌کنند پس چرا صدور احکام جدید بازنشستگان بیش از دو ماه به طول می‌انجامد؟ اینهمه هزینه که صرف الکترونیکی‌سازی شده، چرا به کار بازنشستگان نمی‌آید؟

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۳

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

نکات قابل توجه:

– توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما( مستمری بگیر محترم) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه الزامی می باشد.

– در قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.

– مستمری بگیر گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه ) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده شما می باشد.

– این خدمت رایگان و به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید :
سپس بر روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط