حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد


حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

خلیل الحیه معاون رهبر حماس در نوار غزه اعلام کرد که ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه الاقصی تاکید کرد: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید.

او با اشاره به اینکه طوفان الاقصی راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست، گفت که این عملیات ضربه‌ای پیشدستانه به دشمن قبل از حمله به غزه بود.

این مقام ارشد حماس خاطر نشان کرد: آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف نبرد طوفان الاقصی بود. مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد.

الحیه با تاکید بر اینکه مقاومت تصویر حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را به دنیا نشان داد، افزود: مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد. ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.

دیگر محورهای مهم مصاحبه الحیه به شرح زیر است:

مقاومت سست و ضعیف بودن اشغالگران را آشکار کرد و ثابت کرد که این رژیم لیاقت و ارزش این همه استقبالی که از آن شده را ندارد.

ما اسرایی داریم که عمرشان در زندان‌ها فنا شد و می‌خواهیم پس از بی‌اعتنایی دشمن به زندگی 4 اسیر خود در غزه، اسرای خود را آزاد کنیم.

هدف ما در هفتم اکتبر عملیاتی محدود بود، اینکه تعدادی نظامی را اسیر بگیریم تا آن‌ها را با اسرای خود مبادله کنیم اما لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل فروپاشید.

دشمن صهیونیستی پس از نبرد طوفان الاقصی دچار شوک، بی‌اعتمادی و فروپاشی سیستم امنیتی شد، برای همین آمریکا سریعا برای نجات این رژیم شکست خورده وارد عمل شد و دشمن اشغالگر پس از فروپاشی اسطوره‌ای که در طول سالیان بنا نهاده بود، می‌خواست آبروی خود را بازگرداند.

رژیم اشغالگر قصد انتقام گیری، کوچاندن فلسطینیان و بمباران‌های کورکورانه و کشتار را داشت، چرا که از نظر اطلاعاتی کاملا کور شده بود و چیزی از مقاومت در غزه نمی‌دانست، بنابراین در پیش‌بینی طوفان الاقصی ناکام ماند.

دشمن اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرد، همچون نابودی حماس و بازگرداندن اسرای خود، اما آنچه طی 6 ماه گذشته انجام داده، نابودی 60 درصد از غزه بوده است و خود نیز اعتراف کردند که تنها 15 درصد از توانمندی مقاومت در غزه را از بین بردند.

دشمن از هر منطقه‌ای در غزه که خارج می‌شود و دوباره به آن بازمی‌گردد مجددا با شیرمردان قسام مواجه می‌شود.

دشمن صهیونیستی نتوانسته جاسوسی برای خود در غزه پیدا کند و خانواده‌های فلسطینی در غزه بسیار بهتر از چیزی بودند که فکرش را می‌کردیم و ما همیشه به آن‌ها حسن ظن داشتیم و آن‌ها طرح دشمن برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و عشایر را ناکام گذاشتند.

اشغالگران در بکارگیری سلاح آشوب و هرج و مرج و یا بکارگیری بعضی نیروهای امنیتی قدیمی شکست خوردند.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان