مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی

مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی گفت: پنج هزار تن چای دیگر نیز در مزایده بعدی به فروش گذاشته می‌شود

حسین ایزدی،  مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران در نشستی با به نخستین مزایده سال ۱۴۰۳ اموال تملیکی استان تهران، اشاره کرد و گفت:مزایده اموال منقول به شماره ۲۰۷ در فروردین امسال برگزار شد که ارزش آن یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان است که از سوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۱ اردیبهشت مهلت دارد که در این مزایده ۲۱۵ پارتی کالا عرضه شده که هفت هزار تن آن چای است.

وی با بیان اینکه این مقدار چای با همکاری سازمان استاندارد نمونه‌برداری و به تایید سازمان غذا و دارو رسید که این نمونه‌برداری در ۴۰ روز در هر شیفت با حضور ۳۰ نفر نیروی کار انجام شده است، گفت: تولیدکنندگان و بازرگانان می‌توانند در این مزایده شرکت و چای را خریداری کنند ۲ ماه به تولیدکنندگان با تایید وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بعد از برنده شدن مبلغ را واریز کنند و برای آن ضمانت‌نامه بانکی گرفته می‌شود.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه پنج هزار تن چای دیگر نیز در مزایده بعدی به فروش گذاشته می‌شود ، اظهار کرد: در مجموع ۳۵ هزار تن چای بود که ۱۷ هزار تن در استان تهران و بقیه در استان هرمزگان است که به سرعت بعد از مجوزهای استاندارد و سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران نامی از برند تجاری این چای به‌خاطرداشتن پرونده قضایی نبرد اما در ادامه با اشاره به مزایده املاک غیر منقول اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان ارزش این دوره از مزایده املاک است که ۴۶ ملک معروف به سادات خوزستان واقع در تهران به نفع دولت مصادره شده است که به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان قیمت کارشناسی به مزایده گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: در این مزایده چندین ملک سنگین داریم که شامل ملک‌های ۱۸ تا سه هکتاری و آپارتمان‌های در استان تهران است که برای خریداران امکانات تشویقی قرار دادیم تا ۲۰ درصد نقد و مابقی را تا ۲ سال پرداخت کنند.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با بیان اینکه مزایده اموال غیر منقول از ۲۸ فروردین شروع شده است که تا فردا فرصت دارد ضمن اینکه در مزایده‌های دیگر دوباره عرضه خواهد شد، گفت: چهار هزار میلیارد تومان کل دو مزایده منقول و غیر منقول است و در این مزایده‌ها بحث ماینرها که سال‌ها بود بلاتکلیف مانده بود به مزایده گذاشته شد. سه هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر برای فروش گذاشته است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که استاندارد تایید کند به آنها فروش می‌رود و در صورتی که استاندارد تایید نکند به فروش نخواهد رفت.

ایزدی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان ارزش حراج خرده‌فروشی در سال گذشته بود، اظهار کرد: سامانه حراج خرده‌فروشی برای شفافیت در عرضه و دسترسی برای مصرف خانگی در خردادماه سال گذشته آغاز شد و به دنبال ارسال پستی کالاهای فروخته شده هستیم تا هزینه‌ها برای مردم کاهش پیدا کند در همین راستا برنامه نرم‌افزاری آن تهیه شده است و منتظر همکاری ستاد الکترونیک دولت برای بارگذاری این سامانه هستیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود