حقه جدید آزمایشگاه ها برای فرار از ورشکستگی

رئیس انجمن متخصصان داخلی از افزایش ۸۰۰ درصدی هزینه‌های آزمایشگاهی خبر داد.

حقه جدید آزمایشگاه ها برای فرار از ورشکستگی

افزایش قیمت دلار، آسیبی جدی بر تمامی بخش های جامعه وارد کرده است. تجهیزات آزمایشگاهی از مهمترین ابزارها برای حفظ بخش سلامت است که نوسانات قیمت دلار منجر به ایجاد چالش های جبران ناپذیری در این حوزه می شود.

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات آزمایشگاهی گفت: : به دلیل بالا رفتن قیمت دلار امکان تهیه تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی مشکلی است که آزمایشگاه‌ها با آن مواجه هستند. در این شرایط حتی فروشندگان هم با دریافت روزانه قیمت دلار به آزمایشگاه‌ها اعلام قیمت می‌کنند و ادامه چنین روندی باعث می‌شود هزینه‌های آزمایشگاهی حتی ۸۰۰ برابر نیز افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی برگه‌های تقلبی آزمایش صادر می‌کند. به دلیل بدعهدی‌های دولت در زمینه تعهداتی که به حوزه بهداشت و درمان داده و افزایش قیمت دارو و خدمات و... بسیاری از بیماران مجبور به ترک چرخه درمان می‌شوند.

خسرونیا همچنین یادآور شد:  وقتی آزمایشگاه توان تامین هزینه‌های خود را نداشته باشد و امکان تامین تجهیزات به علت گرانی از او سلب شود، یا مجبور است که کسب و کار خود را تعطیل کند و یا با ارائه برگه‌های جواب آزمایش به بیماران در حالی که اصلا آزمایشی انجام نشده و یا استفاده از وسایل و کیت‌های قدیمی که قطعا نتیجه درستی ندارند، روی بیاورند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر